כזה ניסיתי: Lenovo Legion 7 Pro 16

בכל פעם שאני לוקח מחשב גיימינג מסוגו של Lenovo Legion 7 Pro 16 לביקורת, זה מלווה בתחושות אשמה. אני לא לוקח לבדיקה את המוצרים הזולים ביותר בשוק, אבל אני משתדל למקד את עצמי בכאלו שיש להם קהל פוטנציאלי רחב. כשמדובר במחשב גיימינג במחיר של למעלה מ-17,000 ש"ח, לא קשה להעריך שהפוסט הזה יהיה שימושי בהחלטת קנייה לאחוז מזערי מהקוראים. מצד שני, אם מבקרי רכבים חוטאים בהתנסות ברכבי פרארי ופורש, למה שאני אגביל את עצמי רק לביקורות על מוצרים להמונים?

Lenovo Legion 7 Pro 16 (צילום: גד גניר)


מלבד החלק הכיפי של לבדוק מחשב נייד שלא הייתי מעלה על דעתי לקנות, היתה עוד סיבה פרוזאית שדחפה אותי להסכים בהתלהבות להצעה להתנסות ב-Legion 7 Pro 16: בתור חובב משחקי מירוצים בכלל, וסדרת Forza בפרט, חיכיתי בקוצר רוח להשקת Forza Motorsport החדש, שהושק רשמית לפני כשנה. מחשב הגיימינג האישי שלי כבר לא חדש וגם כשהיה, התברך במפרט טכני צנוע יחסית שלא מסוגל לספק חוייה סבירה עבור המשחק הזה, גם בהגדרות מינימליסטיות.

Lenovo Legion 7 Pro 16 (צילום: גד גניר)


כיאה למחשב שעולה יותר מהונדה סיויק מודל 2008, הוא התברך במפרט טכני אימתני: מעבד אינטל Core i9 - 14900HX עם 8 ליבות ביצועים במהירות שעון מקסימלית של 5.8 גיהרץ ו-16 ליבות יעילות אנרגטית במהירות שעון מקסימלית של 4.1 גיגהרץ. מדובר במעבד מסדרת Raptor lake שאינה הכי חדשה בסביבה, אבל עדיין מדובר במעבד חזק באופן קיצוני. בנוסף, המחשב שהגיע אליי לבדיקה התברך בזכרון RAM  מסוג DDR5 בנפח מרווח של 32 גיגה, אחסון SSD בנפח נדיב של 2 טרה, והדובדבן שבקצפת, כרטיס מסך nvidia RTX4090, החזק ביותר נכון לכתיבת שורות אלו עבור מחשבים ניידים. השילוב הזה הופך אותו למכונת גיימינג מרשימה. כאשר הוא מחובר לחשמל ופועל במצב ביצועים, אין נכון להיום משחק שלא יטען בו במהירות מרשימה, וירוץ עליו חלק להפליא ברזולוציית QHD ובהגדרות התובעניות ביותר. Forza Motorsport החדש שגרם לכל מחשב אחר שניסיתי להתקין אותו עליו להשתנק, נטען מהר להפליא ורץ כאן בצורה חלקה לחלוטין, בהגדרות התובעניות ביותר ללא צניחה מורגשת בקצב הפריימים בשום מצב. Legion 7 Pro 16 עזר לי גם להכיר מחדש משחקים ישנים. Dirt 5.0 לדוגמה, משחק ותיק אמנם, אבל עדיין כזה שבמחשבים עם מפרט צנוע יותר נוטה לקרטע כאשר יש כמה רכבים בפריים, הפך על המחשב הזה למשהו שונה לגמרי: מילא שקצב הפריימים נשאר זהה כשהמסך מלא ברכבים נוסעים, הגרפיקה עצמה, בהגדרות המקסימליות, נראית טוב יותר מאי פעם עם אפקטים מרהיבים של תאורה וסינוור, שלוליות שכניסה לתוכן מרימה רסס משכנע וריאליסטי של בוץ, פגעי מזג אויר אחרים, ופירוט מטורף שלא הולך לאיבוד כי קצב הפריימים הגבוה נשמר כל הזמן. תענוג לשחק על הדבר הזה. ולמרות זאת, עם כוח גדול מגיעה גם התחממות גדולה: משחקים תובעניים גורמים למחשב להתלהט וזה מורגש היטב בגחון של Legion 7 Pro 16, אבל גם במקלדת עצמה. אם אתם משחקים עם גיימפאד זה לא אמור להפריע, אבל ודאו שהמחשב עצמו מונח על משטח קשיח כדי לאפשר זרימת אויר חופשית מתחתיו. תוצר לוואי נוסף של ההתחממות הזאת הוא רעש מאווררים שקשה להתעלם ממנו, שנמשך כל עוד אתם משחקים. מה לגבי שימוש יומיומי? זה לא אמור להפתיע אף אחד שזה מחשב זריז וחזק, שמגיע מצויד בכל מה שדרוש לעריכת וידאו, עריכת תמונות, עבודה על יישומי אופיס וכמובן צפייה בסרטים וגלישה בדפדפן. בפעילויות כאלו הוא מתחמם משמעותית פחות, ומאוורריו בקושי נשמעים.



Lenovo Legion 7 Pro 16 (צילום: גד גניר)

Lenovo Legion 7 Pro 16 (צילום: גד גניר)


חיצונית, קשה להבחין בהבדלים משמעותיים בין ה-Legion 7 Pro 16 מודל 24 ל-Legion Pro 7 של שנה שעברה: מדובר עדיין במחשב גדול וכבד, אך כזה שגם בנוי היטב, משלב מתכת בגופו ובשלדה ולא נוטה להתעקם או להתעוות. בגלל שמדובר במחשב גיימינג, העיצוב כולל פתחי אוורור בעיצוב אגרסיבי בצידיו ובחלקו האחורי, ופס תאורה צבעוני מעטר את הדופן הקדמית של המחשב, ומייצר הילה צבעונית על המשטח שעליו הוא מונח. רוב חיבוריו מתרכזים בחלק האחורי של המחשב וכוללים את חיבור הטעינה הייחודי של לנובו, חיבור USB C, חיבור HDMI ושני חיבורי USB A. בדופן הימנית של המחשב יש שקע USB A, מפסק פרטיות למצלמת הרשת, ושקע אוזניות, ובדופן שמאל יש חיבור USB C נוסף. החיבור היחיד שהיה חסר לי כאן הוא חיבור MiniDP, ישנם עדיין מסכי גיימינג חיצוניים שדורשים חיבור מהסוג הזה כדי להעניק את קצב הפריימים המקסימלי שלהם, וחבל שחיבור כזה לא נכלל בסט המגוון הזה. לנובו ציידה את Legion 7 Pro 16 במקלדת בתצורה מלאה. למרות שמדובר במחשב גדול יחסית, מקשי המספרים (ה-Numpad) מעט צפוף וגם מיקום מקשי החצים, מתחת למקש ה-Shift הימני, רחוק מלהיות אידיאלי. המקשים אמנם מעט אסרטיביים, אבל מהנים להקשה, ומציעים עומק לחיצה משביע רצון. גם משטח העכבר מספק חויית שימוש טובה: הוא מרווח, מדויק ולחצניו רכים יחסית ואינם רועשים מדי.

Lenovo Legion 7 Pro 16 (צילום: גד גניר)



כפי שמשתמע משמו, ל-Legion 7 Pro 16 מסך בגודל 16 אינטש. זהו מסך עם פאנל IPS, שמציג רזולוציית 2560 על 1600 פיקסלים, עם ציפוי מט וקצב פריימים גבוה במיוחד של 240 הרץ. המסך תומך בטכנולוגיית G-Sync של nvidia להזרמת וידאו ללא הפרעות למסך חיצוני, כמו גם ב-Dolby Vision ו-DisplayHDR400. בסופו של דבר זה מסך IPS, אז מקבלים כאן צבעוניות מוגבלת יחסית למסכי OLED, אבל זה עדיין מאפשר חויית משחק מעולה, ומסך OLED עם תכונות דומות היה מייקר מאוד את המחשב שמחירו גם ככה לא זול. 


Lenovo Legion 7 Pro 16 (צילום: גד גניר)


ל-Legion 7 Pro 16 שני רמקולים של Herman בהספק של 2W. הם מספקים צליל איכותי, חזק ופתוח, אבל כאן משהו יוצא מן הכלל ביחס למחשבי גיימינג אחרים. מצלמת הרשת ברזולוציית 1080p לא רעה, אבל כמו הרמקולים לא מביאה איתה בשורות מיוחדות אם כי ככה זה בדר"כ במחשבי גיימינג. הסוללה כאן בקיבול 99.9Whr, קיבול גבוה יחסית אבל כנהוג בקטגוריה מדובר במחשב לא חסכוני במיוחד בצריכת חשמל. בהגדרות צריכת חשמל מאוזנות, הצלחתי לסחוט ממנו כ-5 שעות שימוש לכל היותר. המטען, כיאה למחשב עם מעבד וכרטיס מסך רעבתנים, מטעין בהספק גבוה מאוד של 330W ולמרות שלנובו הצליחה להפוך אותו לקצת פחות עבה מדורות קודמים (הודות לטכנולוגיית GaN), עדיין שוקל ק"ג, ויחד עם המחשב ששוקל כמעט 3 ק"ג, מדובר משקל משמעותי על הגב שלכם אם תרצו לקחת אותו ממקום למקום. הבשורות הטובות הן שהמחשב ישמח להיטען גם דרך שקע ה-USB C ממטענים קטנים יותר בהספק מקסימלי של 140W, אם כי קחו בחשבון שמצב הביצועים יעבוד רק עם המטען הגדול והכבד המקורי.

(+)

  • ביצועים מעולים
  • מסך איכותי
  • איכות בניה מצויינת
(-)
  • מיקום מקשי החצים לא אידיאלי
  • כבד
  • נוטה להתחמם ולהרעיש בפעילות אינטנסיבית

מחירו של Lenovo Legion 7 Pro 16 בגרסה אותה בדקתי עומד על 17,636 ש"ח. אם תסכימו להתפשר על כרטיס מסך חזק ולא החזק ביותר (RTX4070 במקום RTX4090) ולהסתפק בחצי מנפח האחסון, תוכלו לגלח ממחירו לא פחות מ-7500 ש"ח. כך או כך מדובר במחשב לגיימרים במשרה מלאה. עבורם, המשקל, ההתחממות ואפילו המיקום הלא אידיאלי של מקשי החצים הם משהו שאפשר בהחלט לחיות איתו, כשמדובר במחשב חזק כל כך, עם מסך מעולה ואיכות בנייה מצויינת.

1 תגובות

  1. רכשתי את המחשב הזה מסדרה פרו 5 עם מפרט כמעט זהה (כרטיס מסך 4070) ב-B&H בניורק ב-1200 דולר לפני 5 חודשים. מחשב מעולה, למרות שמבחינת עיצוב מוצר הוא לא נוח בעליל לעומת מחשבי עבודה (במיוחד 14 אינץ'), אבל זו השוואה שאינה במקום.
    מה שכן, פראייר מי שרוכש כזה מחשב בישראל, כי היבואן מז*##ן את הלקוח במחיר ואין שום הצדקה לזה - פער של 400% במחיר....
    אה, וכרגיל אחלה סקירה!

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר