כזה ניסיתי: Garmin Fenix 8

החזון של שעונים חכמים התחיל במקור כאביזר שאמור לנטר את פעילות הגוף, היומיומית או בזמן אימון ולתעד אותו. סמסונג ואפל אחריה לקחו את החזון הזה ודחסו אותו בתוך שעונים שהם יותר המשך של הסמארטפון מאשר שעוני ספורט: מסכי AMOLED מרהיבים, ממשקי מסך מגע, מבחר עיצובי פני שעון, שלל אפליקציות ותכונות אחרות שאינם קשורים בהכרח לספורט. בינתיים, גרמין השיקה בזה אחר זה שעוני ספורט עמידים, מתופעלים בכפתורים, עמוסים בתכונות ייעודיות לפעילות גופנית כשהחלק ה"חכם" בשעונים אמנם שם, אבל נדחק הצידה לטובת המיקוד בעמידות והתאמה לספורטאים.


Garmin Fenix 8 (צילום: גד גניר)



בשנים האחרונות ההבדלים בין שתי הגישות האלו מתחילים להיטשטש: השעונים של סמסונג ואפל שידרגו משמעותית את יכולות מעקב הספורט שלהן ואת עמידות השעונים, בעוד Garmin החלה לשלב בשעוני הדגל שלה מסכי AMOLED וממשקי מגע כדי לקרוץ למי שפחות התחבר לחויה הספרטנית משהו שהציעו השעונים המשוריינים שלה. Garmin Fenix 8 שהגיע אליי לבדיקה לפני מספר שבועות הוא שיאה של המגמה הזאת.


בגדול, גרמין ביטלה את סדרת EPIX שהיתה סדרת פרימיום יקרה ומפנקת יותר, עם מסכי AMOLED, ושילבה את הפינוקים שהציעה בסדרת Fenix שהיא סדרת הדגל העיקרית של החברה. הדגם הספציפי שהגיע אליי הוא Fenix 8 AMOLED 47MM Sapphire. מדובר בגודל הביניים של השעון, שמגיע גם בקוטר 43 מ"מ או בקוטר 51 מ"מ. הוא ממשיך את הקו העיצובי האגרסיבי של סדרת Fenix, עם מסגרת מתכת  מעוטרת בארבעה ברגים מסביב למסך. במקרה של גרסת ה-47 מ"מ, גרמין צמצמה את גודל המסגרת והגדילה על חשבונה את המסך עצמו מ-1.3 אינץ' בדגמים קודמים ל-1.4 אינץ'. זה הבדל שעל הנייר נשמע לא מהותי, אבל הוא בהחלט מורגש בשימוש בפועל, ובייחוד בשימוש במסך מגע. 

Garmin Fenix 8 (צילום: גד גניר)

Garmin Fenix 8 (צילום: גד גניר)

Garmin Fenix 8 (צילום: גד גניר)


המעבר למסכי AMOLED ומסכי מגע בסדרת Fenix, הוא צעד משמעותי שמעיד המון על הקהל שגרמין מנסה לפנות אליו. במשך שנים, שעוני הסדרה התהדרו במסכי MiP, או בשם הפחות חמוד, מסכים טרנפלקטיביים שהם בגדול גרסה צבעונית, מתקדמת ומודרנית יותר של מסכי השעונים הדיגיטליים הקלאסיים. מצד אחד המסכים האלו שמישים הרבה יותר באור יום, אבל מצד שני הם פחות צבעוניים ומרשימים ממסכי AMOLED. הבחירה במסכי MiP היתה חלק מהמיתוג הקשוח של השעונים: אלו שעונים שמיועדים לספורטאים ולמטיילים, משתמשים שמעוניינים לראות בבירור מה מציג השעון גם כשהם מחוץ למשרד. כנ"ל גם לגבי מסכי מגע: לגרמין יש שלל שעונים עם מסכי מגע, אבל בסדרת Fenix התעקשו במשך שנים על תפעול באמצעות כפתורים מתוך תפיסה שמסכי מגע פחות מתאימים לשעוני ספורט. המעבר למסכי מגע עם פאנל AMOLED התחיל כבר בדור הקודם של שעוני Fenix, אבל בדור 8 המסכים האלו הפכו למיינסטרים של הסדרה, עם ההפנמה שאם רוצים לפתות משתמשי סמסונג ואפל לעבור לשעוני Garmin, צריך להציע להם חויה יותר מודרנית גם אם פחות פרקטית. ואכן, מסך ה-AMOLED של Fenix 8 נראה מעולה, אבל תחת אור שמש ישיר קצת יותר מאתגר לקרוא את מה שמופיע עליו.


Garmin Fenix 8 (צילום: גד גניר)

Garmin Fenix 8 (צילום: גד גניר)



הגרסה הספציפית שאני בדקתי מגיעה עם זכוכית Sapphire, זכוכית עמידה במיוחד לשריטות. קשה לי להעיד על עמידותה בשעון שבדקתי, אבל אם היא איכותית כמו זכוכית ה-Sapphire של ה-Fenix 6 שברשותי כבר שנתיים, שאין עליה זכר ולו לשריטה אחת לאחר אין ספור התנגשויות בקירות והתנהלות לא זהירה באופן כללי, הרי שמהבחינה הזאת אין מקום לדאגות. בחלקה העליון של המסגרת ישנו פנס שמסוגל להאיר בארבע עוצמות שונות של תאורה, בצבע אדום או להבהב אם אתם מעוניינים לוודא שיבחינו בכם בלילה. לא מדובר בגימיק, בעוצמת התאורה המירבית הוא מסוגל להאיר היטב חדר מוחשך לחלוטין, ומי שנמצא בשטח בהחלט יכול להנות מהתוספת הזאת.


Garmin Fenix 8 (צילום: גד גניר)



אחת התוספות המשמעותיות ל-Fenix 8 היא רמקול ומיקרופון שמאפשרים לענות לשיחות טלפון דרך השעון, כמו גם הפעלת פונקציות ספציפיות בשעון גם כשאינכם מחוברים לאינטרנט, וגם קישור ישיר לעוזרת הקולית של הטלפון, סירי או גוגל אסיסטנט. עוצמת הרמקול חלשה משהייתי רוצה וגם הצד השני דיווח על לא מעט קיטועים בשיחה, אבל לשיחות קצרות זה אמור להספיק. באשר לפקודות הקוליות, זה עובד, אבל גם, לא מושלם: התגובה לבקשה היא איטית ולוקחת משהו כמו 2-3 שניות וכשביקשתי למשל "Set a timer for 7 Minutes" קיבלתי טיימר ל-47 דקות. עם זאת, רוב הזמן הוא כן הבין את האנגלית שלי (אין עברית כרגע) בצורה מדויקת. הקישור לסירי עבד אצלי מצוין אבל כל התהליך של פנייה לעוזרת הקולית מעט מסורבל ודורש כניסה לתפריט קיצורי הדרך (לחיצה ארוכה על הכפתור השמאלי העליון) ובחירה בפנייה לעוזרת הקולית. כרגיל, השעון כולל גם GPS מובנה וגם יכולת להתממשק לשירותי מוזיקה כמו Spotify ו-Deezer כמו גם נפח אחסון של 32 גיגה לאחסון שירים מהשירותים האלו על השעון עצמו. מה שאין כאן זו תמיכה ב-eSIM, שיכולה היתה להפוך את השעון הזה לאוטונומי לחלוטין, ובהחלט הגיע הזמן שגרמין תמצא דרך להוסיף את היכולת הזאת לשעונים שלה.


Garmin Fenix 8 (צילום: גד גניר)



מעקב הפעילות הגופנית של גרמין משובח כרגיל: ברכיבה על אופניים קיבלתי תמונה מדויקת מאוד של המסלול שביצעתי וחלוקה לאיזורי הפעילות לפי דופק וגם הערכה של יעילות האימון. לאחר שאפל הוסיפה מעקב צלילה לשעון ה-Watch Ultra 2 שלה, בגרמין לא נותרו מאחור והוסיפו גם מצב צלילה משלהם ב-Fenix 8, שכעת מציע מצב צלילה ייעודי לעומק של עד 40 מטר (העמידות במים היא עד לעומק 100 מטר). לשעון נוסף גם מצב פוקוס, שמאפשר התאמה אישית של הגדרות קבלת התראות, התאמת עיצוב פני השעון, בהירות המסך ועוד בהתאם לסיטואציה. נכון להיום יש רק שני מצבים שאפשר לשחק עם ההגדרות שלהם "שינה" ו"פעילות", אבל בהמשך אמורה להתווסף האפשרות ליצור סיטואציות משלכם. 


במצב שעון חכם, הסוללה של Fenix 8 שרדה לי למעלה משבועיים, זמן שה-Fenix 6 הותיק שלי יכול היה לחלום עליו גם כשהיה חדש. פעילות ספורטיבית שמשלבת שימוש ב-GPS מן הסתם נוגסת אחוזי סוללה ניכרים, אבל בסופו של דבר זמן הסוללה של השעון הזה מעולה, למרות המעבר למסך AMOLED שבדר"כ נחשב כזללן סוללה גדול יותר ממסכי MiP. 


(+)
  • בנוי היטב, זכוכית חסינה לשריטות
  • מעקב מעולה אחר פעילויות ספורט
  • זמן סוללה ארוך מאוד
(-)
  • מסך ה-AMOLED יפיפה אבל פחות פרקטי בשמש
  • אין תמיכה ב-eSIM
  • יקר להחריד

מחירו של Garmin Fenix 8 ביבוא רשמי של רונלייט מתחיל ב-4599 ש"ח לדגם ה-43 מ"מ הבסיסי ביותר. הדגם הספציפי שבדקתי עם זכוכית Sapphire וקוטר 47 מ"מ עולה 5099 ש"ח, קפיצת מחיר משמעותית על פני הדגמים הקודמים. ה- Fenix 8 ממשיך להיות שעון ספורט מעולה, והופך למעט ידידותי ומהנה יותר לשימוש גם כשלא עושים איתו פעילויות גופניות, אם כי קפיצת המחיר היתה מוצדקת יותר אם היתה מביאה איתה גם תמיכה ב-eSIM.

3 תגובות

  1. מה זה המחירים ההזויים האלה? אפשר לרכוש מחשב נייד או נייח למשחקים בסכום הזה!

    השבמחק
  2. יש בכלל שעונים בישראל שתומכים ב-ESIM מלבד אפחחל וסמסונג?

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר