כאלו ניסיתי: earfun Air 2 NC

בסמוך להשקת דגם הדגל החדש של החברה, השיקו ב-Earfun בחודש בספטמבר האחרון גם את Air 2 NC, גרסה עדכנית של הדגם הבסיסי ביותר בקטלוג שלה, כשהפעם, כפי שאולי הסקתם משמה, מגיעה עם ביטול רעשים אקטיבי. האם אוזניות TWS שמשאירות לכם עודף מ-200 ש"ח מסוגלות להפתיע לטובה כפי שעשו זאת ה-Air Pro 4?


earfun Air 2 NC (צילום: גד גניר)

ל-Air 2 NC מבנה "גבעולים" סטנדרטי למדי. עיצוב האוזניות מעודן ואלגנטי יותר אפילו מ-Air Pro 4, עם חלק חיצוני בגימור פלסטיק כסוף, וגוף האוזניות בגימור פלסטיק שחור מבריק. החלק היחיד שלא אלגנטי כאן הוא החלטה להדפיס את שם המותג על הגבעול באותו כיוון בשני ה"גבעולים", כך שהכיתוב מופיע הפוך באוזניה שמאל, אבל זה כנראה לא משהו שיפריע למישהו חוץ ממני. קייס האוזניות קומפקטי למדי ומעוגל מאוד. הוא נוח לאחסון בכיס אבל גימור הפלסטיק החיצוני שלו באיכות לא מרשימה, ולאחר ימים בודדים של אינטימיות עם קייסים אחרים של אוזניות, סוגר של סיכת חטופים, מפתחות וכל שאר החפצים בכיס החיצוני של תיק הגב שלי, הספיק לצבור סימני שריטות שלעולם לא ירדו ממנו.


earfun Air 2 NC (צילום: גד גניר)


האוזניות עצמן נוחות מאוד: הן קלילות, קל מאוד למקם אותן בתוך האוזניים (הן מגיעות עם סט ראשי סיליקון בארבעה גדלים שונים למי שלא מסתדר עם הראשים איתן הגיעו מהמפעל), הן נתפסות בתוכן היטב ומייצרות אטימה פאסיבית טובה. תקן העמידות במים של Air 2 NC הוא IPX5, כלומר, עמידות בפני התזות מים והזעה, אבל מומלץ לא לנסות לבדוק איך הן שורדות טבילה. השליטה באוזניות מתבצעת דרך משטחי מגע בראש ה"גבעולים". הן מקבלות ציון עובר בקושי בסעיף הזה: המשטחים האלו קטנטנים, מגיבים לאט (השהייה של שניה וחצי בין ההקשה עצמה לפידבק בצליל והפעולה עצמה) ולא תמיד קולטים באופן מדויק אם הקשתי פעם אחת או פעמיים. 

earfun Air 2 NC (צילום: גד גניר)


בתוך ה-Air 2 NC זוג דרייברים דינמיים בקוטר 11 מ"מ עם דיאפרגמה שמשלבת צמר במבנה שלה. הן תומכות במקודדי האודיו האלחוטי SBC, AAC ואפילו ב-LDAC המתקדם, משהו שלא מוצאים הרבה בטווח המחיר הזה. הן נשמעות מצוין, בטח ביחס לאוזניות בטווח המחיר הזה אבל גם באופן כללי. הצליל עצמו נקי, עם באסים בעלי נוכחות, פירוט נאה ודיוק בצלילים הגבוהים. אין כאן את האיכויות של Air Pro 4, אבל בהחלט נהניתי מהסאונד שלהן ומי שהתקציב שלו מוגבל יקבל כאן תמורה מעולה מהבחינה הזאת למחיר. אקולייזר ברירת המחדל מעט שטוח לטעמי אבל תשמחו לשמוע שיש מבחר של לא פחות מ-30 הגדרות אקולייזר שונות לבחור מתוכן, כמו גם אפשרות ליצור אקולייזר משלכם לבד. כמו כן, ניתן לבצע דרך האפליקציה מעין מבחן שמיעה זריז שבסופו אתם מקבלים אקולייזר שמותאם ספציפית לפרופיל השמע שלכם וזה גם מה שנתן לי את הצליל הכי מהנה מבין כל שאר האפשרויות.

earfun Air 2 NC (צילום: גד גניר)

ביטול הרעשים של Air 2 NC אמור לטענת החברה לטפל ברעשים בעוצמה מקסימלית של 45db והוא מסתייע לשם כך בשישה מיקרופונים. ביטול הרעשים בהחלט נוכח, אבל הוא לא מרשים בצורה יוצאת דופן. הוא מצליח להעלים רעשים מונוטונים בטווח הצלילים הנמוך בצורה יעילה, ולהשתיק חלק ניכר ממה שקורה בסביבה, אבל אל תצפו לניתוק מוחלט ממה שקורה מסביבכם. האפליקציה מציעה שלושה מצבי ביטול רעשים: ביטול רעשים סטנדרטי, ביטול רעשים אדפטיבי שלדברי earfun אמור להתאים את עצמו למבנה של תעלת האוזן ולרעשים שמגיעים אליה, ומצב ביטול רעשי רוח. מודה שלא הצלחתי להבחין בהבדל מהותי בביטול הרעשים בין שני המצבים הראשונים אבל שניהם בסה"כ מספקים ביצועים לא רעים. מצב ביטול רעשי הרוח פעל מצוין ובהחלט השתיק חלק ניכר מהרעש המעיק של משבי הרוח שפגעו באוזניות בעודי ברחוב. Air 2 NC מציעות חויית שיחה מצויינת. הצד השני בשיחה דיווח על איכות שמע טובה וביטול רעשי רקע יעיל. האוזניות ידעו להתמודד יפה גם עם סביבה רועשת יחסית ואפילו לא הורגש "ערבול" של הקול במצבים בהם האוזניות נאלצו להתמודד עם רעשי רקע חזקים.


מלבד שליטה על אקולייזרים, האפליקציה של earfun מציעה ארבעה סוגים של צלילי מיסוך (גלים, מדורה, גשם וציוץ ציפורים). בנוסף, האפליקציה מציעה מצב משחק שמצמצם את ההשהייה בין השמע לוידאו. כמו כן, יש כאן "Theater Mode", שמרחיב את במת הצליל כדי לספק חויה יותר סוחפת בצפייה בסרטים. זו גרסת הלואו קוסט של שמע מרחבי באוזניות יקרות יותר, רק שכאן אין תמיכה במעקב והתאמה של הסאונד לפי תנועות הראש. כמו כן, ניתן להתאים באופן אישי את מיפוי הפעולות להקשות על האוזניות ולהפעיל את האפשרות להתחבר לשני מכשירים במקביל (מולטיפוינט). מה חסר? בעיקר היכולת לקרוא לגוגל אסיסטנט בקול, לא ביג דיל.


earfun Air 2 NC (צילום: גד גניר)



זמן הסוללה המקסימלי של האוזניות עומד על 9 שעות כאשר ביטול הרעשים כבוי. עם ביטול רעשים, זמן הסוללה עומד על 6 שעות, וכך גם הן שרדו אצלי בפועל. זה נתון נאה אבל לא יוצא דופן בשוק. קייס הטעינה באופן מפתיע תומך בטעינה אלחוטית, והסוללה הפנימית שלו מספקת שלוש טעינות מלאות לאוזניות.


(+)

  • איכות שמע מצויינת ביחס למחיר ובאופן כללי
  • תפקוד מעולה בשיחות טלפון
  • תמיכה ב-LDAC, מולטיפוינט, טעינה אלחוטית
(-)
  • הפלסטיקה של קייס הטעינה לא איכותית במיוחד
  • תגובה איטית ולא מדויקת להקשות על משטחי המגע
  • אין הפעלה קולית של גוגל אסיסטנט

מחירן של earfun Air 2 NC עומד על 229 ש"ח. אצל היבואן הרשמי, רשת גומובייל, ניתן לרכוש אותן באתר ב-184 ש"ח תוך שימוש בקוד קופון (שאינו בלעדי לקוראיי) A2NC2501. כמו באוזניות הקודמות שבדקתי של המותג, מדובר בתמורה יוצאת מהכלל למחיר: אוזניות נוחות, עם סאונד נהדר, ביצועים מצוינים בשיחות טלפון ואפילו טעינה אלחוטית. יש לי השגות על איכות הפלסטיקה של הקייס ומשטחי המגע שלהן לא מצטיינים אבל במחיר כזה, עם מה שכן מקבלים כאן, קשה להתלונן.

Post a Comment

חדש יותר ישן יותר