כזה ניסיתי: Apple iPhone 16 Pro

אנליסטים אוהבים לדבר על אפל כיצרנית מחושבת ושקולה שלא ממהרת לזנק על טרנדים פופולאריים. בזמן שיצרניות אנדרואיד השיקו במקביל מספר דגמים בגדלי מסך שונים, באפל התעקשו במשך שנים להציע מכשירי אייפון בגודל מסך אחיד. אפל לא גם האמינה שנים בווידג'טים, תצוגת Always On, וטעינה אלחוטית עד שאימצה אותם לבסוף ועד לרגע זה, חמש שנים מרגע שהפציעו לשוק ראשוני המכשירים עם מסכים מתקפלים, כאלו עם לוגו התפוח קיימים רק כשמועות וכהדמיות קונספט לא רשמיות. במקרה של AI, אפל כבר החליטה ללכת על זה, אבל עדיין צריך לחכות עוד קצת. בעוד סמסונג שילבה יכולות AI במכשירי הדגל שלה כבר לפני יותר מחצי שנה, באפל התמהמהו עם הגרסה שלהם לבינה מלאכותית, שתגיע רק בהמשך אל מכשירי האייפון החדשים שלה שהושקו החודש. ביניהם גם ה-iPhone 16 Pro אותו בדקתי בשבוע האחרון, שלמרות העיכוב עם AI, מציע מספר חידושים מסקרנים.


Apple iPhone 16 Pro (צילום: גד גניר)



במסגרת השקת האייפונים החדשים, הכריזה אפל גם על המעבדים החדשים שלה, A18 (עבור מכשירי ה-iPhone הסטנדרטיים) ו-A18 Pro (עבור iPhone 16 Pro ו-Pro Max). שני המעבדים החדשים הם בארכיטקטורת 3 ננו מטר, 6 ליבות (4 ליבות ביצועים לפעילות אינטנסיבית ו-2 ליבות ליעילות אנרגטית), מנוע עצבי משודרג עם 16 ליבות, מותאם לפעולות AI, ותת מערכת זכרון חדשה עם רוחב פס גדול ב-17 אחוז ביחס לדור המעבד הקודם. גרסת ה-Pro של המעבד כוללת ליבת עיבוד נוספת, 6 במספר סה"כ, לעומת 5 ב-A18 בגרסה הסטנדרטית לטובת ביצועים טובים יותר בגיימינג. בנוסף, ב-iPhone 16 Pro המעבד מחובר ישירות למסגרת האלומיניום במבנה שכל מטרתו קירור אפקטיבי שיאפשר לשמר רמת ביצועים גבוהה בגיימינג ממושך. ה-iPhone 18 Pro מגיע עם זכרון RAM בנפח 8 גיגה, ועם אחסון לבחירתכם של 128, 256, או 512 גיגה. תתפלאו לשמוע, אך מדובר במכשיר מהיר, חלק להחריד, כמו כל האייפונים שבאו לפניו, בטח מכשירי ה-Pro. 


גרסת מערכת ההפעלה העדכנית ביותר,iOS 18 של מכשירי ה-iPhone ו-iPad מביאה איתה מספר חידושים, שחלקם מוכרים כבר שנים למשתמשי אנדרואיד. למשל, שימו לב למהפך המטלטל, ניתן כעת למקם את האייקונים של האפליקציות השונות בכל מקום על גבי הרשת במסך הבית. כן כן, פרצופי הילדים שלכם בטפט מסך הבית לא יכוסו יותר ע"י האייקון של אפליקציית הארץ ופנגו רק כי אפל החליטה שכל האייקונים חייבים להיות מיושרים בסדר מסוים. ניתן להגדיל את האייקונים על חשבון הכיתוב שתחתם, וניתן גם לתת להם רקע כהה, כמו כן לתת להם לשנות את המראה שלהם בהתאם למצב התצוגה, כהה או בהירה, באופן אוטומטי. אפליקציית Photos עברה עדכון כללי שמעביר את כל האוספים, זכרונות, אלבומים וכל אפשרויות האפליקציה לעמוד הראשי במקום לחלק אותם לדפים נפרדים. האפליקציה מציעה אוספים אוטומטיים לפי נושאים שהאפליקציה בחרה בעצמה, חלוקת תמונות לפי טיולים, גישה מהירה לתמונות מהימים האחרונים בלי ללכת לאיבוד בתוך סבך צילומי מסך ודברים אחרים שמוצאים את דרכם אל הגלריה, ועוד. וילון הפקדים עבר רענון ומחולק לקטגוריות לפי קבוצות. עדכונים יש גם למסך הנעילה שמאפשר הוספה של פקדים לשליטה בפעולות המכשיר ישירות למסך הנעילה עצמו, כמו גם עדכונים בדפדפן ספארי, אפליקציית ההודעות, החייגן, מפות ואפליקציית המגזין. נוספה גם אפליקציית סיסמאות שמאפשרת לכם גישה נוחה ומהירה יותר לסיסמאות שלכם עבור אתרים ושירותים, כמו גם ניהול נוח של שירותים עם זיהוי דו שלבי שמייתר את הצורך במעבר לאפליקציית אימות בשימוש בדפדפן ספארי. ל-Apple Intelligence, חבילת ה-AI של אפל שאמורה לסייע ביצירה וסיכום טקסטים, יצירת תמונות ולהביא עמה שדרוג ביכולותיה של Siri נצטרך לחכות עד לסתיו להגעתה של iOS 18.1. 




Apple Phone 16 Pro (צילום: גד גניר)

Apple Phone 16 Pro (צילום: גד גניר)

Apple Phone 16 Pro (צילום: גד גניר)

Apple Phone 16 Pro (צילום: גד גניר)

העיצוב של iPhone 16 Pro לא עבר שינוי דרמטי למראית עין, אבל יש בו כמה חידושים משמעותיים: החידוש הראשון מורגש ביד: מסגרת האלומיניום מלוטשת היטב כך שהקצוות שלה מעוגלים ונעימים למגע בניגוד לדורות הקודמים. המכשיר נשאר זהה בגודלו, אך מסגרות המסך צומצמו, מה שהגדיל את גודל המסך מ-6.1 אינץ' ל-6.3 אינץ'. זה אולי לא נשמע הרבה על הנייר אבל בהשוואה זה מול זה רואים הבדל משמעותי בגודל המסך. מעבר לכך, נוסף בדופן הימנית התחתונה של המכשיר כפתור מצלמה שלחיצה עליו פותחת את אפליקציית המצלמה גם במצב נעול, והחלקת האצבע על הכפתור משנה את גודל הזום ויכולה לשלוט על הגדרות נוספות במצלמה. הוספת הכפתור היעודי למצלמה אכן מהפכנית כפי שהיתה ב-Sony Ericsson W800i של שנת 2005 וב-Nokia N73 של שנת 2006, אבל גם קצת מציקה כשמצאתי את עצמי פותח את אפליקציית המצלמה פעמים רבות כשבכלל לא התכוונתי. החלקת האצבע לשינוי הזום אינה פרקטית לטעמי: הלחצן לא תמיד זיהה את הפעולה, וכשכן זיהה היא לא היתה חלקה ומדויקת כמו פעולת הצביטה על המסך.


Apple Phone 16 Pro (צילום: גד גניר)


Apple Phone 16 Pro, לחצן המצלמה בפעולה (צילום: גד גניר)


המסך עצמו מציע רזולוציה מעט גבוהה יותר מזו של מכשירי ה-Pro משנה שעברה, אבל מדובר בהבדל מזערי שלא מורגש בפועל: 1206 על 2622 פיקסלים לעומת 1179 על 2556 פיקסלים בדגם של שנה שעברה. זה עדיין מסך OLED יפיפה בטכנולוגיית LTPO שקצב הפריימים שלו נע בין 120 ל-1 לשניה, ומאפשר מצב Always On חסכוני במיוחד בצריכת סוללה. 

Apple Phone 16 Pro (צילום: גד גניר)


מערך הצילום עבר שדרוג, ובניגוד לשנה שעברה, מכשירי ה-iPhone 16 Pro ו-Pro Max מתהדרים במערך צילום זהה: המצלמה הראשית היא ברזולוציית 48 מגה פיקסל עם צמצם f/1.8 וייצוב תמונה אופטי. מצלמת הטלפוטו מציעה כעת זום כפול 5 (לעומת 3 בלבד ב-iPhone 15 Pro), היא בעלת רזולוציה של 12 מגה פיקסל, צמצם f/3.06 וייצוב תמונה אופטי. המצלמה הרחבה זכתה לשדרוג רזולוציה ביחס לדור הקודם, מ-12 מגה פיקסל ל-48, אך נותרה עם צמצם ברוחב זהה של f/2.2. אחד החידושים המעניינים במצלמה הוא היכולת לשחק עם רמת ההבהרה של הטווח הדינאמי. עד כה, המכשיר היה מצלם תמונות, ומקפיץ את רמת התאורה של איזורים מסוימים בתמונה כדי לשמור על רמת פירוט גבוהה באיזורים מוצללים או בסיטואציות בהן יש המון תאורה מאחורי האובייקט. כאן, ניתן לבצע התאמות כדי לשמור על איזון טוב יותר בין ריאליזם ופירוט. מצלמת הזום עושה פלאים גם בתנאי תאורה מאתגרים, אפילו עמוק בתוך טווח הזום הדיגיטלי, מעבר לזום האופטי. 


(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)



באופן כללי, וגם בצילום רחב מתקבלות תוצאות מפורטות, חדות, עם גווני צבע טבעיים גם בלילה. בצילום הוידאו נוספה האפשרות לצלם ברזולוציית 4K בקצב פריימים של 120FPS (לעומת 60 בדור הקודם) והקלטת אודיו מרחבי. המצלמה הקדמית נשארה עם אותם נתונים של הדור הקודם: רזולוציית 12 מגה פיקסל, צמצםf/1.9 וייצוב תמונה אופטי, אך כעת יודעת כמו המצלמה הראשית להקליט אודיו מרחבי.


ל-iPhone 16 Pro סוללה בקיבול של 3582mAh, כ-10% יותר מקיבול הסוללה של קודמו, והודות כנראה לשיפורים ביעילות בצריכת החשמל של המעבד החדש כמו גם קירור טוב יותר, מקבלים כאן גם יותר זמן מסך: הצלחתי לסחוט מהמכשיר כ-8 שעות שעות מסך, שזה לא רע באופן כללי, והכי הרבה שהצלחתי להוציא ממכשיר iPhone מסדרת Pro (להוציא מכשירי Pro Max שבאופן מסורתי מציעים זמן סוללה ארוך הרבה יותר). הספק הטעינה עדיין עלוב ביחס למה שמציעים מכשירים סיניים: 20W בלבד בחיבור כבל USB C, ו-25W אם תחברו אותו למטען בהספק של 30W, באמצעות חיבור ה-MagSafe. במספרים, זה אומר 50% ממצב פרוק לחלוטין בתוך חצי שעה. לשם השוואה, ה-Reno 12 שכתבתי עליו כאן לפני מספר ימים מגיע ל-50%, עם סוללה גדולה הרבה יותר, בתוך כ-20 דקות, והמטען אגב כלול באריזה, בניגוד למכשירים של אפל. הרמקולים של Iphone 16 Pro, כרגיל, מספקים צליל איכותי מאוד, חזק מאוד עם נגיעות מפתיעות של עומק. אין כאן שדרוג ביחס לשנה שעברה מהבחינה הזאת, אבל גם אין ירידה בביצועים.


(+)
  • מסך גדול יותר באותו גודל מכשיר
  • מצלמה מעולה
  • זמן סוללה ארוך מאי פעם למכשיר Pro
(-)
  • כפתור המצלמה דורש ליטוש נוסף
  • הספק הטעינה עדיין נמוך
  • תצטרכו לחכות עוד כמה שבועות ל-Apple Intelligence 

מחירו של Iphone 16 Pro ברשת iStore, יבואנית רשמית של מכשירי אפל בישראל שהשאילה לי אותו לבדיקה מתחיל ב-5219 ש"ח לגרסת ה-128 גיגה, 30 ש"ח פחות ממחיר ההשקה של הדגם משנה שעברה, אם זה מנחם אתכם. תמוה בעיני איך אפל הגדולה לא הצליחה לסנכרן בין סיום פיתוח Apple Intelligence להשקת המכשירים החדשים שלה, אבל בינתיים iPhone 16 Pro מצטיין בצילום, במהירות, ואפילו מציע טיפה יותר נדל"ן מסך וביצועי סוללה טובים יותר מקודמיו.

Post a Comment

חדש יותר ישן יותר