כאלו ניסיתי: מוצרי Rolling Square

אוקטובר 2022, העולם משתעל את שיעולי הקורונה האחרונים שלו, עבודה מהבית עדיין נתפסת ע"י מעסיקים כקונספט חדשני ואטרקטיבי, ואפל משיקה את ונטורה, גרסת ה-MacOS החדשה שלה שכוללת בין השאר את Continuity Camera, היכולת להפוך את מכשיר האייפון למצלמת רשת איכותית ומתקדמת עבור מחשבי המק שלה, ואת Sidecar, אפשרות להשתמש ב-iPad כמסך משני. יצרניות החלו בן לילה להציג זרועות ומעמדים שמחברים בין המק לאייפון תוך שימוש ב-MagSafe, החיבור המגנטי של אפל. אחת היצרניות האלו היא Rolling Square, שמוצר הדגל שלה הוא Edge Pro, מעמד ורסטילי מאוד לסמארטפונים. באמצעות באג, היבואנית הרשמית של מוצרי המותג בישראל, קיבלתי לבדיקה שלושה ממוצרי החברה: InCharge, AirCard, ואת ה-Edge Pro, מוצר הדגל של החברה. זה אמנם נשמע כמו פוסט לאייפוניסטים בלבד אבל זה ממש לא ככה. משתמשי אנדרואיד, בהחלט יש לכם למה להשאר.

InCharge, Aircard ו- Edge Pro (צילום: גד גניר)


Edge Pro

החלק העיקרי בערכה שנקראת Edge Pro הוא Core, לוחית מתכת דקיקה עם ציר קיפול במרכזה. בכל קצה וצד שלה יש משטח מגנטי עגול, כלומר, סה"כ ארבעה. עוד בערכת ה-Edge Pro מקבלים משטחים מגנטיים לחיבור למחשב ולסמארטפונים שלא התברכו בחיבור MagSafe, מטען MagSafe, תאורה נטענת עם חיבור מגנטי, חוט ברזל דקיק להסרת המשטחים המגנטיים, מדבקות סיליקון שמאפשרות להדביק את המגנטים גם על משטחים שאינם חלקים וכבלי USB C בשני אורכים.

Rolling Square Edge Pro (צילום: גד גניר)

Rolling Square Edge Pro (צילום: גד גניר)


אז מה עושים עם Edge Pro? השימוש הבסיסי ביותר הוא כזרוע חיבור בין המחשב הנייד לטלפון: לפני השימוש יש להדביק על גב המסך, בצמוד לקצה שלו (מכאן השם Edge) את המשטח המגנטי. אל המשטח הזה מחברים את Core, ואל המגנט בצד השני מחברים את האייפון באמצעות חיבור ה-MagSafe שלו, או כל סמארטפון אחר שהדבקתם אל גבו את אחד המתאמים שמסופק בערכה, והרי לכם סמארטפון שמחובר למחשב שלכם. קסום. איכות הבניה מעולה, החומרים משובחים, הצירים נוקשים ומאפשרים שימוש כמעט בכל זוית שתבחרו, והמגנטים אסרטיביים מאוד. כל העסק יכול להחזיק בכיף אפילו את משקלו של iPhone 13 Pro Max, אבל אם תרצו לחבר טאבלט למחשב באופן הזה, תצטרכו לרכוש Core נוסף ולחבר אותו למחשב באמצעות שניים במקביל. שני דברים כדאי לקחת בחשבון: הראשון הוא ש-Core יעמוד אולי במשקל של סמארטפונים כבדים, אבל זה לא אומר בהכרח שצירי המסך שלכם יעמדו במשקל הזה מה שעלול לגרום לכך שברגע שתחברו את הסמארטפון שלכם אל המסך, הוא יצנח אחורה. העניין השני הוא אסתטי: לא בטוח שכל אחד יחיה בשלום עם משטח מגנטי שחור ומכוער על גב המחשב שלו.

Rolling Square Edge Pro (צילום: גד גניר)


מה עוד אפשר לעשות עם Core? במקום לחבר אליו את הסמארטפון, תוכלו לחבר אליו את התאורה המצורפת, Edge Pro Light, ולעשות בה שימוש כשתנאי התאורה אינם אידיאליים. התאורה עצמה חזקה להפליא (עוצמה של 1000 לומנס), והסוללה המובנית מאפשרת שימוש בתאורה למשך כשעה בעוצמה המירבית. לחיצה קצרה על הכפתור משנה את טמפרטורת (גוון) התאורה ולחיצה ארוכה מכבה אותה. מה עוד? ה-Core יכול לשמש כמשענת עבור הטלפון שלכם כדי להעמיד אותו, וניתן לחבר ביניהם גם את Edge Pro Wireless Charger, מטען MagSafe כדי לטעון את האייפון שלכם.

Rolling Square Edge Pro (צילום: גד גניר)


מחיר הערכה המלאה הוא 379 ש"ח אצל היבואנית הרשמית באג. רוצים לחבר אייפד למסך המק שלכם? תצטרכו לרכוש Core נוסף שעולה לבדו 169 ש"ח. האם הייתי מוציא סכומים כאלו על פיסת מתכת מתקפלת עם מגנטים כדי לחבר את הסמארטפון שלי למסך המחשב? כנראה שלא, אבל מי שכן מחפש פתרון לצורך הספציפי הזה, אז כן, Edge Pro בהחלט עושה את העבודה ומציע איכות בניה מעולה וגם פונקציונליות נוספת בדמות תאורה וטעינה אלחוטית.


InCharge

בגדול, ה-InCharge הוא כבל טעינה קצר עם מגוון אפשרויות חיבור. שני צדדיו מתמגנטים זה לזה ומאפשרים קיפול שלו לחצי כך שיתאים לנשיאה בצרור מפתחות. זה אידיאלי למי שרוצה פתרון חירום לטעינה של הטלפון, אבל קחו בחשבון שהכבל ממש קצר ולא באמת ניתן לעשות שימוש במכשיר בזמן טעינה.



Rolling Square InCharge (צילום: גד גניר)

Rolling Square InCharge (צילום: גד גניר)

Rolling Square InCharge (צילום: גד גניר)

כל אחד מצדדיו של InCharge כולל שתי אפשרויות חיבור: Lightning ו-USB C, ו-USB A ו-USB C. הכבל עצמו תומך בטעינה בהספק של עד 100W שזה מעולה. מה שפחות מעולה זה פקק פלסטיק שמכסה את שני החיבורים. הוא אמנם תפוס היטב כרגע עליהם, אבל סביר להניח שבשלב מסוים כשלא תשימו לב הוא ינשור וילך לאיבוד. כמו Edge Pro, גם כאן איכות הבניה מצוינת בכל חלקי הכבל החל מהאריג שמכסה את הכבל עצמו דרך המגנטים החזקים שתופסים כמו שצריך את שני צידי הכבל וכלה בחיבורי ה-USB C שמגיעים ללא קו חיבור. בדומה ל-Edge Pro, גם כאן כנראה שיש אופציות זולות יותר מה-79 ש"ח שהיבואנית באג דורשת עבורו, אבל עדיין מדובר בכבל איכותי מאוד שתמיד איתכם ויכול להציל אתכם כשאתם זקוקים לטעינה.


Aircard Tracker

ללא ספק המוצר המרגיז ביותר מבין השלושה. הוא משווק כ-AirTag בצורת כרטיס אשראי, מה שנכון אבל רק חלקית: הוא דקיק למדי אבל טיפה עבה יותר מכרטיס אשראי. הוא אכן מתחבר לרשת Find My של אפל, אבל כמו כל שלא מבית אפל שמשתמש ברשת הזאת, הוא לא כולל את הפיצ'ר המלהיב של חיפוש בסביבה באמצעות המצלמה. עם כל אלו אפשר לחיות בשלום: הוא דקיק מספיק כדי לא להיות מורגש בארנק, ובהחלט ניתן למצוא אותו כשהוא בסביבה ע"י הפעלת הצפצוף שמגיע לעוצמה מרשימה. יותר מרגיזה העובדה שיש לו אורך חיים מוגבל באופן מוחלט: הוא מגיע עם סוללה מובנית שתחזיק מעמד למשך שנתיים. לאחר מכן, בניגוד ל-AirTag, לא תוכלו להחליף את הסוללה, וגם לא לטעון אותה. לא אקולוגי ולא צרכני בעליל.

Rolling Square Aircard tracker (צילום: גד גניר)


מה בכל זאת אפשר יהיה לעשות איתו אחרי שנתיים? הוא עדיין ישאר פעיל ככרטיס ביקור דיגיטלי באמצעות תג NFC שפותח דף אינטרנט עם פרטי הקשר וחשבונות הרשתות החברתיות שלכם. בנוסף, על החזית שלו מודפס QR Code שסריקה שלו מובילה לאותו דף.


ב-149 ש"ח מדובר באלטרנטיבה יקרה, מוגבלת וקצרת חיים ל-AirTag. אם יש לכם ארנק דקיק בלי מקום ל-AirTag ואתם נוטים לאבד אותו באופן תכוף, ה-Aircard Tracker יכול להיות פתרון סביר. עבור כל השאר, AirTag סטנדרטי של אפל יעשה עבודה לא פחות טובה, במחיר מעט זול יותר.

Post a Comment

חדש יותר ישן יותר