כזאת ניסיתי: Lenovo Performance FHD Webcam

סיסמאות הן דרך בעייתית לאבטח כניסה למחשבים, סמארטפונים וטאבלטים. האשם לא טמון בסיסמה עצמה כי אם בטבע האנושי: קשה לזכור סיסמאות קשות ומסובכות ולכן משתמשים נוטים לעשות שימוש חוזר בסיסמאות בשירותים שונים, או לבחור בסיסמאות קלות שקל לפצח. יצרניות הטכנולוגיה זיהו את הבעיה הזאת כבר לפני למעלה מעשור. בשנת 2013 הציגה אפל יחד עם iPhone 15s את TouchID, קורא טביעות אצבעות זריז שאיפשר למשתמשים לשחרר את המכשיר מנעילה באמצעות סריקה מהירה של האצבע, ללא צורך בסיסמה (למעט בהדלקה של המכשיר). בספטמבר 2015 הציגה מיקרוסופט את הגרסה הראשונה שלה של Windows 10, שכללה בתוכה את Windows Hello, תמיכה מובנית של מערכת ההפעלה באמצעי זיהוי ביומטרים מאובטחים (זיהוי פנים, זיהוי רשתית או טביעת אצבע) שיחסכו למשתמשים את הצורך להקליד סיסמה בכל כניסה למחשב.

Lenovo Performance FHD Webcam (צילום: גד גניר)


ליצרניות המחשבים לקח עוד כמה שנים לאמץ את הטכנולוגיה, אבל היום רוב המחשבים הניידים העסקיים כבר כוללים מצלמות אשר מצוידות במערך צילום שכולל סורק אינפרא אדום שתומך ב-Windows Hello. שלוש אוכלוסיות עדיין מודרות מהפינוק הזה: בעלי מחשבים נייחים, בעלי מחשבים ניידים פחות יקרים ומתקדמים, ובעלי ניידי גיימינג שבדר"כ היצרניות לא רואות צורך לפנק אותם ביכולת הזאת. מה אפשר לעשות כדי להנות מ-Windows Hello? לרכוש מצלמת רשת חיצונית שתומכת בטכנולוגיה. באופן מפתיע, השוק לא מציע יותר מדי אופציות למי שמעוניין בשדרוג הזה לחיים, אבל Performance FHD Webacm של Lenovo שבדקתי לאחרונה היא אחת הזולות שבהן.


העיצוב של Performance FHD Webcam סולידי: גוף המצלמה מלבני כשצדדיו מעוגלים, חזית המצלמה שטוחה לחלוטין ונוחה לניקוי מאבק ולכלוך, בלי שקעים, חריצים, והתחכמויות עיצוביות. זו מצלמת רשת, היא אמורה לצלם אתכם, לא אתם אותה. בחלקה העליון של המצלמה מפסק פיזי לסגירה ופתיחה של תריס הפרטיות. בחלקה האחורי שקע USB C  אליו מתחבר כבל ארוך יחסית, 1.8 מטר לחיבור למחשב דרך חיבור USB A. זה נשמע בנאלי, אבל צריך להזכיר את זה: מצלמה שניתן להחליף לה בצורה פשוטה את הכבל זו מצלמה שכנראה תאריך ימים קצת יותר ממצלמה שאין בה את האפשרות הזאת. גוף המצלמה ניתן לסיבוב, הרמה והנמכה, ובחלקה התחתון של המצלמה בסיס שניתן לייצב על מסגרת של מסך מחשב. לחילופין, הבסיס הזה מתהדר גם בהברגה סטנדרטית של חצובה, למי מכם שמעוניין בזוית צילום אחרת.

Lenovo Performance FHD Webcam (צילום: גד גניר)

Lenovo Performance FHD Webcam (צילום: גד גניר)

Lenovo Performance FHD Webcam (צילום: גד גניר)


התיאור של המצלמה באתר של לנובו נפתח בציון העובדה שהמצלמה תומכת ב-UVC, ראשי תיבות USB Video Class, תקן אוניברסלי של מוצרים שתומכים בשידור חי של וידאו. זה נשמע מובן מאליו, קצת כאילו לציין במפרט של מכונית, שהיא מסוגלת לנסוע ממקום למקום, אבל מסתבר שהתמיכה בתקן הזה לא אחידה בין כל מערכות ההפעלה. בשורה התחתונה, Performance FHD Webcam אמורה לעבוד לכם ב-Windows ו- MacOS וגם בהפצות השונות של לינוקס, ChromeOS ואנדרואיד.


למצלמה חיישן בגודל 1/2.9 אינץ', גודל סטנדרטי למצלמות מהסוג הזה ברמת המחיר הזאת. כמשתמע משמה, Lenovo Performance FHD Webcam מצלמת ברזולוציית 1080p, גם כאן, אופייני לרמת המחיר שלה. למי שמשתמש בה בעיקר לשיחות זום, גוגל מיט או טימס זה בדר"כ אמור להספיק. סטרימרים, ולוגרים ומי שמתפרנס מלצלם את הפרצוף שלו בוידאו כנראה ירצה להשקיע במצלמה עם רזולוציה גבוהה יותר.

Lenovo Performance FHD Webcam (צילום: גד גניר)


איכות הוידאו של Lenovo Performance FHD Webcam לא תרגש אף אחד, אבל היא בהחלט עושה את העבודה: הפירוט לא מדהים והתמונה נוטה לצבעוניות יתר קלה ועיבוד יתר, אבל לא מעבר למה שמקבלים במצלמות בקטגוריית המחיר הזאת. החדשות הטובות הן שאיכות התמונה באור טבעי דומה מאוד לאיכות בתאורת חדר לא חזקה במיוחד. זוכרים שהזכרתי קודם את החזית השטוחה של המצלמה שמצופה בזכוכית או פלסטיק שקוף? אז יש לעיצוב הזה חסרון אחד: בנוכחות תאורה חזקה מכיוון אחד (או במילים אחרות, חלון פתוח באור יום), ההשתקפות של האור הזה על המשטח השקוף עשויה ליצור איזור דהוי בתמונה כתוצאה מהסינוור.


איך המיקרופונים של המצלמה? ובכן, איכות הצליל לא מתעלה אמנם לרמות יוצאות דופן, ולוקה מעט בפירוט אבל המיקרופונים מצליחים להעלים חלק ניכר מהרעש הסביבתי, וגם בשימוש בחדר עם מאוורר תקרה, מחשב נייד עם מאווררים רועשים וחלון פתוח שמשקיף אל כביש בשעה סואנת, כמעט לא נשמעו רעשי הרקע.

Lenovo Performance FHD Webcam (צילום: גד גניר)


אז אם לא הבנתם זאת עד כה, החלק המסעיר ביותר ב-Performance FHD Webcam הוא התמיכה ב-Windows Hello. תנאי הכרחי לתמיכה הזאת הוא סורק אינפרא אדום שבונה תמונת תלת ממד של הפנים שלכם ומזהה אותה לאחר מכן בכל פעם שאתם רוצים לפתוח את המחשב, ו-Performance FHD Webcam מן הסתם כוללת סורק כזה. בניגוד למנגנון זיהוי הפנים ברוב מכשירי האנדרואיד, לא ניתן לעקוף את זיהוי הפנים של Windows Hello באמצעות תמונה דו ממדית של המשתמש. זיהוי הפנים עובד כאן בצורה מדויקת ומהירה, וחוסך את הצורך בהקלדת הסיסמה או ה-PIN. בשונה ממחשבים ניידים, המצלמה לא פועלת באופן קבוע כדי לוודא שאתם עדיין שם, כך שאם אתם מעוניינים שהמחשב ידע שהתרחקתם ממנו וינעל את עצמו, תצטרכו לעשות שימוש ב-Dynamic Lock שבודק אם אתם בסביבה לפי אות ה-Bluetooth של הטלפון שלכם.

(+)

  • תמיכה ב-Windows Hello
  • הקלטת אודיו איכותית עם ביטול רעשי רקע
  • מחיר זול מאוד
(-)
  • סינוור קל בזויות מסוימות
  • פירוט דל בתמונה ונטייה קלה לעודף צבעוניות

מחירה של Lenovo Performance FHD Webcam עומד על 180 ש"ח בלבד. בכל הקשור לתפקוד כמצלמת רשת, היא מספקת תמורה לא רעה בכלל לסכום הפעוט שדורשים ממנה. אין כאן הפתעות יוצאות דופן, אבל איכות התמונה והאודיו מספקים בסה"כ ובהחלט עדיפים על מה שמקבלים ברוב המקרים ממצלמות רשת מובנות במחשבים ניידים. התמיכה שלה ב-Windows Hello הוא הפינוק שהופך את המצלמה הזאת לכל כך אטרקטיבית, ואת החיים שלכם לטיפה קלים, נוחים ואולי אפילו קצת מאובטחים יותר.

Post a Comment

חדש יותר ישן יותר