כאלו ניסיתי: Jlab Epic Lab Edition

עד לאחרונה, Jlab טיפחה אוסף נרחב של אוזניות TWS סימפטיות ברמת ביניים שסיפקו תמורה ראויה לרמת מחיר נגישה. במאי האחרון נחתו בארץ Epic Lab Edition, דגם הדגל של החברה שרוצה לתת פייט לדגמי הדגל של סוני, סנהייזר והשאר, ומגיע עם דרייברים כפולים, תמיכה במקודדי אודיו מתקדמים, שני סוגים של ראשים ואפילו מתאם אלחוטי. 

Jlab Epic Lab Edition (צילום: גד גניר)


ל-Epic Lab Edition עיצוב מעט שמנמן. את חלקן החיצוני מכסה ברובו לוגו החברה, חלקו העיקרי של גוף האוזניות עשוי פלסטיק בגימור מט, וחלקן הפנימי, זה שצמוד לאוזן הוא שקוף למחצה וחושף מעט מהרכיבים הפנימיים של האוזניות. Jlab מפנקים את המשתמשים בשני סטים של מתאמים לאוזן: סט סטנדרטי עשוי סיליקון, וסט שני עשוי Memory Foam. בדקתי את האוזניות עם שניהם: כצפוי, הסט הסטנדרטי הוא גם פרקטי יותר, קל יותר להכניס אותו לאוזניים, אבל הוא מספק אטימה פחות הרמטית. סט ה-Memory Foam דרוש מחויבות רבה יותר מצד המשתמש: בכל פעם שרוצים להשתמש באוזניות צריך למעוך את הראשים, להחדיר אותם לאוזניים ולחכות שניות בודדות כדי ש"יתנפחו" מחדש בתוך תעלת האוזן. התמורה לטקס הזה היא אטימה מעולה שמייצרת גם באסים חזקים יותר ובידוד טוב יותר מרעשי הרקע.


אני מנסה הפעם משהו חדש: קובץ האודיו כאן הוא פרי יצירת ה-AI של גוגל. באמצעות NotebookLM יצרתי פודקאסט שמספר על האוזניות, ומבוסס על הטקסט של הביקורת. מוזמנים להאזין ולספר לי מה דעתכם בתגובות

 

משקלן של Epic Lab Edition סטנדרטי לקטגוריה, אבל משהו בעיצוב גורם לי להרגיש שהן פחות מאובטחות בתוך האוזן ממה שהייתי רוצה. הן לא נשרו מהאוזניים שלי בזמן השימוש, אבל לא הייתי הופך אותן לאוזניות הריצה שלי. למי שכן מעוניין בהן למטרה הזאת, תשמחו לשמוע שהן מציעות עמידות גבוהה יחסית למים, תקן IP55, מה שאומר שהן יעמדו בהזעה, גשם סוחף ואפילו טבילה קצרה בשלוליות רדודות. החלק החיצוני של האוזניות, זה שמכוסה בלוגו החברה הוא גם משטחי המגע לשליטה באוזניות. התגובה שלהם להקשות מהירה ומדויקת יחסית, אבל נדרשות הקשות אסרטיביות למדי כדי שהאוזניות יזהו אותן. גם מיפוי ברירת המחדל של הקשות לפעולות מעט משונה: הקשה אחת לדוגמה באוזניה ימין מגבירה את עוצמת השמע בעוד כדי לעצור את המוזיקה תצטרכו להקיש פעמיים. אם תקישו פעמיים על אוזניה שמאל, הדבר יעיר את סירי ושלוש הקשות, לא משנה באיזה צד, ישנו את האקולייזר הנבחר. למרבה המזל, ניתן לשנות את המיפוי של הקשה אחת, שתיים, שלוש או הקשה ממושכת, לכל אחת מהאוזניות בנפרד, דרך האפליקציה.

Jlab Epic Lab Edition (צילום: גד גניר)


קייס הטעינה עשוי מתכת. הוא אינו גדול במיוחד אבל כבד יחסית לקייסים של אוזניות אחרות. מלבד האוזניות הוא מאכלס בתוכו דונגל, מתאם עם חיבור USB-C, אותו ניתן לחבר פיזית למכשירים שלא התברכו בקישורית בלוטות', או לחילופין למכשירים שאין לכם עניין לבצע היכרות ארוכת טווח בינם לבין האוזניות שלכם, ולשמוע באמצעות האוזניות. מעבר לכך, הדונגל מביא איתו תמיכה בתקן Bluetooth LE ובמקודד האודיו האלחוטי LC3, מה שאומר שאם תעשו שימוש בדונגל הזה, השמע יהיה עם דיליי נמוך משמעותית ביחס לחיבור Bluetooth סטנדרטי, וגם יהיה חסכוני יותר בצריכת חשמל. עד כמה זה שימושי? נסו לדמיין מתי לאחרונה נתקלתם במכשיר עם חיבור USB C שאין לו קישורית בלוטות'. כל עוד אין צורך ממשי ביתרונות המאוד ספציפיים של החיבור הזה, אין סיבה להעדיף חיבור של האוזניות למכשירים שלכם באמצעות חתיכת הפלסטיק הבולטת הזאת. מה שכן, בהאזנה למוזיקה דרך Tidal, בשירים ברמת האיכות הגבוהה ביותר, מופיעה בחיבור בלוטות' רגיל תמיד הודעה על כך שישנה דחיסה מסוימת של איכות השמע בשל העובדה שמדובר בחיבור אלחוטי. בחיבור עם הדונגל, האוזניות מזוהות ע"י האפליקציה כנראה בתור אוזניות חוטיות ואז מופיע הסימון "Max" ללא שום סייגים והערות, מה שיכול לגרום לצמרמורות של התרגשות אצל משתמשים רגישים לעניין, גם אם המקודד LC3 לא נחשב בפועל לטוב ביותר בכל הקשור לאיכות שמע. 

Jlab Epic Lab Edition (צילום: גד גניר)

Jlab Epic Lab Edition (צילום: גד גניר)


ל-Jlab Epic Lab Edition מערך דרייברים כפול: דרייבר דינמי לטווח התדרים הנמוך והבאסים, ודרייבר "עוגן מאוזן" שמטפל בטווח המיד והצלילים בטווח התדרים הגבוה. המבנה הזה (שכבר נראה בעבר ב-Edifier NeoBuds Pro הזכורות לטוב) מאפשר הפרדת צלילים טובה יותר ושמע מדויק וצלול יותר. יחד עם תמיכה ב-Bluetooth 5.3 ובמקודד האודיו האלחוטי המתקדם LDAC (כרגיל, רק עבור משתמשי אנדרואיד, משתמשי iOS יצטרכו להסתפק ב-AAC) יש כאן את כל הפוטנציאל הדרוש לצליל איכותי מאוד, וזה אכן מה Epic Lab Edition מספקות: בהגדרת האקולייזר Signature של Jlab מתקבל שמע מאוד מפורט, עם באסים מעולים וחדות נהדרת. זה ללא ספק זוג האוזניות הטוב ביותר של Jlab מהבחינה הזאת, והן בהחלט לא נופלות לטעמי בסעיף הזה ממה שיש לאוזניות של Sony ו-Sennheiser להציע. 

Jlab Epic Lab Edition (צילום: גד גניר)

Jlab Epic Lab Edition (צילום: גד גניר)

Jlab Epic Lab Edition (צילום: גד גניר)


בשיחות הן פחות מתבלטות לטובה, אבל עדיין עושות היטב את העבודה. הצד השני דיווח על איכות לא רעה, כאשר כפי שקורה בהרבה אוזניות, טווח המיד מחוזק על חשבון טווחי צליל אחרים כדי להבטיח שמע ברור, על חשבון איכות הצליל. רעשי הרקע נוכחים אבל מוחלשים מאוד ולא מפריעים לשיחה ובסה"כ הן מציעות חויית שיחה טובה. בביטול הרעשים יש ל-Jlab עדיין הרבה על מה לעבוד. גם בעוצמה החזקה ביותר שלו, הוא עדיין לא מתקרב למה שיש ל-Bose ולסוני להציע בדגמי הדגל שלהן, אם כי בשימוש בראשי ה-Memory Foam השילוב בין האטימה הפיזית הטובה יותר וביטול הרעשים האקטיבי, מייצר ניתוק ניכר מהסביבה.

Jlab Epic Lab Edition (צילום: גד גניר)

Jlab Epic Lab Edition (צילום: גד גניר)


לאוזניות תמיכה בשמע מרחבי. אין באפליקציה אפשרות להפעיל או לכבות אותו, אבל בחיבור למכשיר כמו Play Station 5 למשל שמציע תמיכה בפורמט Tempest 3D לשמע מרחבי, תקבלו עם האוזניות האלו את מלוא האפקט, כמו גם בתכנים בפורמט Dolby Atmos. האפליקציה מציעה בחירה בין שלושה אקולייזרים שונים: Bass Boost שעושה בדיוק מה שהוא אומר, Knowless Preferred שנותן הדגשה לצלילים הגבוהים, ו-Jlab Signature שמאזן יפה ביניהם ומציע את הצליל האופטימלי לטעמי. כמו כן, ניתן ליצור לעצמכם אקולייזר מותאם אישית באופן ידני. אין כאן אפשרות ליצירת אקולייזר באמצעות מבחן שמיעה, בדיקת אטימות, ואפילו אין כאן אפשרות ליצור משתמש ולשמור את ההגדרות במעבר בין מכשיר למכשיר. הן יודעות להתחבר לשני מכשירים במקביל ולעצור את הנגינה ברגע ששלפתם אותם מהאוזניים. כמו כן, הן תומכות ב- Google Fast Pair ומזוהות במהירות ע"י סמארטפונים וטאבלטים שנכנסתם אליהם עם המשתמש שלכם, אבל הן לא יודעות לזהות כאשר אתם קוראים בקולכם לגוגל אסיסטנט.


הסוללה של Epic Lab Edition הספיקה לי לכמעט 8 שעות וחצי של שימוש רצוף עם ביטול רעשים מופעל, בין האוזניות עם אורך חיי הסוללה הארוך ביותר שיצא לי לבדוק. הן נטענות דרך שקע USB C וגם בטעינה אלחוטית.


(+)

  • איכות שמע מעולה
  • זמן סוללה ארוך במיוחד
  • אבזור מגוון: שני סטים של ראשים לתעלת האוזן, דונגל אלחוטי
(-)
  • העיצוב לא אידיאלי לפעילות ספורטיבית
  • ביטול הרעשים זקוק לשדרוג
  • אין תמיכה בהפעלת גוגל אסיסטנט באמצעות "היי גוגל"


ה-Jlab Epic Lab Edition הושקו בישראל במחיר השקה יומרני משהו של 1099 ש"ח אבל בתוך ארבעה חודשים צנח מחירן ביבוא רשמי של ביקונקט למחיר נוח ואטרקטיבי הרבה יותר של 649 ש"ח. ביטול הרעשים דורש שדרוג רציני וכבר פגשתי כבר אוזניות שמתאימות יותר לפעילות גופנית. ועדיין, מדובר בזוג אוזניות שמספקות איכות צליל שלא נופלת מהקטגוריה היוקרתית שאליה כיוונו ב-Jlab, זמן הסוללה נהדר, הן מספקות חויית שיחה טובה, הן מגיעות עם שני סוגי סטים של ראשים והדונגל המצורף הוא תוספת נחמדה ושימושית למי שזקוק לחיבור מהיר ונטול מחויבות למכשירים אחרים.

Post a Comment

חדש יותר ישן יותר