כזה ניסיתי: CMF Phone 1

ההיסטוריה רצופה בניסיונות של יצרניות טלפונים סלולריים להציג לעולם חזון מודולרי: מלבד פרויקטים שאפתנים שלא הצליחו להגיע לכדי מימוש כמו פרויקט Ara, השוק ראה יצרניות כמו LG ומוטורולה מנסות את מזלן עם תוספים למכשירים שלהן, ואפילו אפל אימצה את הקונספט בצורה מוגבלת עם חיבור ה-Magsafe בגב האייפונים שלה. כעת, מגיע תורו של CMF: מותג המשנה של Nothing מציג את הטלפון הראשון שלו Phone 1 שמציע אפשרות להחלפת פאנלים ותוספים שונים שניתן לחבר אל גבו, וכל זה במכשיר לא יקר במיוחד, אבל יש כאן חתיכת קאצ'.

CMF Phone 1 (צילום: גד גניר)




ה-CMF Phone 1 הוא מכשיר ביניים. הוא מבוסס על ערכת השבבים Dimensity 7300 של מדיהטק הטיוואנית, יחד עם זכרון RAM בנפח של 8 גיגה אותו ניתן להרחיב על חשבון נפח האחסון ב-8 גיגה נוספים, ושתי אפשרויות נפח אחסון, 128 או 256 גיגה, כשאת שתיהן ניתן להרחיב באמצעות כרטיס זכרון SD. לא הייתי קורא למכשיר הזה "מהיר" אבל הוא כן מספק חויית שימוש טובה, יציבה וחלקה בלי בעיות או גמגומים. המכשיר מריץ את מערכת ההפעלהה Nothing OS בגרסתה העדכנית ביותר 2.6 המבוססת על אנדרואיד 14. כתבתי זאת בעבר ואכתוב זאת גם כאן, Nothing OS היא וריאציית האנדרואיד האהובה עליי. היא דומה מאוד לאנדרואיד בצורתה המקורית, אבל כוללת תוספות כמו ווידג'טים ייחודיים וכותרות בשפה העיצובית הייחודית של החברה, ומצב שינה שמאפשר לא רק חסימת התראות למכשיר בשעות ספציפיות כי אם גם להפוך את כל הממשק לשחור לבן כדי לעודד אתכם להניח בצד את המכשיר. מעבר לכך, המכשיר מציע תמיכה ב-AirPods של אפל בתכונות הניסיוניות שלו, וגם להחליף את Google Assistant ב-ChatGPT. מה שפחות מלהיב בתוכנה כאן הוא התחייבותה של Nothing לספק רק שני עדכוני גרסה משמעותיים למכשיר. נכון, זה מה שהיה נהוג עד לא מזמן גם במכשירי דגל, אבל זה השתנה ויצרניות מספקות עדכוני תוכנה לתקופות ארוכות הרבה יותר.

CMF Phone 1 (צילום: גד גניר)

CMF Phone 1 (צילום: גד גניר)

CMF Phone 1 (צילום: גד גניר)


ל-CMF Phone 1 מסך AMOLED משובח בגודל 6.67 אינטש, אשר מציג רזולוציית 2000 על 1024 פיקסלים, וקצב פריימים מקסימלי של 120 הרץ. הבהירות המקסימלית שלו מאפשרת שימוש גם באור יום ובתוך המסך משולב קורא טביעות אצבעות שמתפקד מצוין. 


גם במותג המשנה שלהם, Nothing מתעקשים להציג עיצוב ייחודי, ו-CMS Phone 1 בהחלט מתהדר בכזה: גב המכשיר מתאפיין בלוק אגרסיבי עם ברגים גסים ובליטה עגולה בחלקו הימני-תחתון. הברגים לא שם בשביל היופי. ניתן להסיר אותם כדי להחליף את הפאנל האחורי בפאנל בצבע אחר. מעל לפאנל, תוכלו להצמיד ארנק כרטיסים (תוספת שימושית במקרה של המכשיר הזה, אגיע לזה מיד). כמו כן, הבליטה העגולה בחלק התחתון היא נקודת עגינה למעמד נפתח שניתן לחבר אל המכשיר, או נקודת עגינה לרצועת אחיזה. כל התוספים שציינתי לא מגיעים עם המכשיר וכדי להנות מהם תצטרכו לרכשם בנפרד. כל זה חמוד, נראה איכותי, מאוד מגניב וייחודי והתוספים אפילו לא יקרים בצורה שערורייתית. הבעיה שכל זה מגיע עם פשרה בכל מה שקשור לאישורים רשמיים למיגון ועמידות המכשיר. ב-CMF החליפו אותם בבדיקות איכות עצמאיות והבטחות של "תסמכו עלינו": איזה סוג זכוכית מגינה על המסך? לא ברור, אבל היי, תראו בדף המוצר וידאו של מכונה שמשפשפת בצמר פלדה את הזכוכית הזאת שלטענת החברה שרדה 2500 שפשופים כאלו. מה לגבי עמידות למים? אין תקן IP רשמי, אבל במקומו יש וידאו שמראה את המכשיר שורד טבילה בעומק של 25 ס"מ במשך 3 שניות, כמו גם סרטונים נוספים אחרים שמציגים בדיקות מעבדה לעמידות למים ואבק, אבל כאלו שלא ממש מספקות מדדים מדויקים לעמידות הזאת. הניחוש שלי הוא שב-CMF ויתרו על בדיקות עמידות למים ואבק בגלל שבדיקות כאלו עולות כסף ורצו לשמור על מחיר המכשיר נמוך ככל האפשר, אבל גם בגלל שאפשרות ההחלפה של הפאנל כנראה מקשה ליצור אטימה למים ואבק ברמה גבוהה.

CMF Phone 1 (צילום: גד גניר)

CMF Phone 1 (צילום: גד גניר)


עוד פשרה, כואבת במיוחד, היא הויתור על רכיב NFC שמאפשר תשלומים באמצעות הסמארטפון. שמעתי על אנשים שמתנגדים באופן חריף לקונספט של תשלום עם הטלפון בגלל איבוד השליטה על ההוצאות, אבל בתכלס "לשלם ב-WiFi" כבר הפך לנחלת הכלל. בשורה התחתונה לפני ארבע חמש שנים עוד היה ניתן לסבול את הויתור הזה. כיום זה חתיכת חסרון, שארנק הכרטיסים הנצמד לפאנל לא באמת מפצה עליו. לזכותה של רשת באג, היבואנית, יאמר שהם מציינים את המום הזה באופן ברור בדף המוצר ועל אריזת המכשיר כדי למנוע אכזבות.

CMF Phone 1 (צילום: גד גניר)

CMF Phone 1 (צילום: גד גניר)

CMF Phone 1 (צילום: גד גניר)

CMF Phone 1 (צילום: גד גניר)


מערך הצילום הראשי של CMF Phone 1 צנוע וכולל שתי מצלמות: ראשית, ברזולוציית 50 מגה פיקסל עם צמצם ברוחב f/1.8, ומשנית ברזולוציית 2 מגה פיקסל עם צמצם f/2.4. התוצרים בהתאם: באור יום ניתן להפיק איתה צילומים לא רעים עם פירוט נאה וגוונים ריאליסטיים. מערך הצילום אינו כולל מצלמת זום, כך שהאפשרות באפליקציית המצלמה לצלם בזום כפול 2 היא למעשה דיגיטלית. אובדן הפרטים במצב זה סביר, אבל כל ניסיון לצלם בזום גבוה יותר (באמצעות צביטה) ייגמר בתמונה מעובדת יתר על המידה עם אובדן ניכר של פירוט. מה לגבי צילום בזוית רחבה? אין כאן אפשרות כזאת, לא פיזית ולא דיגיטלית. יש גבול למה שאפשר לעשות עם מערך צילום כזה. כצפוי, בתנאי תאורה נמוכה, התוצאות פחות מרשימות אבל סבירות כל עוד מקפידים שלא לעשות שימוש בזום. התמונות לא מוארות מדי ומציגות צבעוניות נאה, וברוב הזמן גם חדות במידה מספקת. המצלמה הקדמית ברזולוציית 16 מגה פיקסל וצמצם f/2.0 גם לא מפתיעה ביכולותיה ומציגה בסופו של דבר ביצועים סבירים ביחס לתחרות בטווח המחיר הזה, עם תמונות נאות באור יום, אבל טשטוש ואיבוד גוונים בתנאי תאורה מאתגרים. בסופו של דבר ל-Phone 1 מצלמות שניתן לייצר איתן תוצרים סבירים, פשוט צריך להתאמץ יותר כדי להגיע לכך.

(צילום: גד גניר)


(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)


כמו ה-Phone (2a) של החברה, גם CMF Phone 1 מגיע עם סוללה בקיבול 5000mAh. היא שרדה אצלי כמעט 10 שעות מסך וזה נהדר. פחות נהדרת העובדה שלא מצורף לערכה מטען, כך שתצטרכו להתארגן על מטען משלכם, עדיף בהספק של 33W כדי להנות ממהירות הטעינה המרבית. כנהוג בטווח המחיר, Phone 1 אינו יודע להיטען אלחוטית. למכשיר רמקול בודד בחלקו התחתון שלא מתעלה לרמות יוצאות דופן של איכות ונשמע צורם מעט בעוצמות גבוהות, אבל העוצמה הכללית שלו מספקת.

(+)

  • עיצוב ייחודי
  • תוספים לגב המכשיר
  • ממשק נהדר
(-)
  • אין NFC
  • העמידות למים ואבק לא מגיעה עם תקן רשמי
  • מצלמה בינונית

מחירו של CMF Phone 1 עומד על 1049 ש"ח לגרסת ה-128 גיגה. זה ללא ספק המכשיר המגניב ביותר והייחודי ביותר בסגמנט: העיצוב, היכולת להחליף פאנלים ולהוסיף תוספים שונים, כמו גם הממשק הכיפי, הביצועים הבהחלט לא רעים ביחס לקטגוריה והמסך האיכותי יכולים היו להפוך את המכשיר הזה ללהיט של טווח המחיר הזה. מה חבל שיכולות הצילום הפושרות, העדר ה-NFC, והפשרות בעמידות המכשיר מקלקלים את החגיגה.

5 תגובות

  1. חברה של גימיקים.

    השבמחק
  2. לעניות דעתי ב-2024 אין טעם לייצר נייד ללא NFC ולכן גם הסקירה על מכשיר כזה מיותרת. תשלום בנייד הפך היום עניין בסיסי. נייד כזה היה מתאים אולי לפני עשר שנים. לא רלוונטי היום.

    השבמחק
  3. גד שלום. אני קורא את הביקורות שלך בהארץ ובחפיצים כבר מספר שנים והם תמיד רפרנס חשוב גם אם אני לא תמיד מסכים. אני רוצה להודות לך על כך שבביקורת על מכשיר טלפון שילבת תמונות שקשורות למאבק על החזרת החטופים שאבי ביניהם.
    הדברים האלו שנראים קטנים מחזקים אותנו במאבק וזה מראה שאנחנו לא לבד והרבה אנשים וגופים תומכים בנו.

    השבמחק
    תשובות
    1. היי עמרי, זה באמת המעט שאני יכול לעשות. אני משתדל להגיע מדי שבוע להפגנות, ובכל ביקורת סמארטפון שאני מעלה, אני משלב תמונות מהן. אני לא עושה את זה במקרה, אבל לא דמיינתי לקבל כזה פידבק. אני מתפלל שאביך יחזור במהרה ונצא כבר מהמצב הנורא הזה.

      מחק
  4. ישר כח גד. עמרי, אביך ויתר החטופים בלב שלנו, במחשבות ובמחאה לזירוז שחרורם בכל דקה משעות היממה, גם בחלומות הביעותים. לא ארים ידיים ולא נפסיק לצאת לרחובות עד שישוחררו. תהיה חזק בשביל אבא שלך וגם בשבילך ומשפחתך. אתם לא לבד אנחנו אתכם. שיאון

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר