כאלו ניסיתי: Nothing ear

ישבו קברניטי הסטארט אפ הלונדוני Nothing במשרדיהם ותהו לעצמם, מה הדרך הכי טובה להמשיך בצורה מסודרת והגיונית את רצף שמות האוזניות שלהם שהתקבעה לאורך שנים כה רבות של פעילות המותג בתחום (כמעט שלוש שנים!). לאחר תהליך בריינסטורמינג פורה, הגיעו החבר'ה למסקנה שאחרי Nothing ear (1), ו-Nothing ear (2), מתבקש שאוזניות הדגל הבאות של החברה יקראו Nothing ear. בלי מספר, בלי סוגריים, כאילו אלו האוזניות הראשונות בסדרה. מה Nothing ear מביאות איתן כדי לפצות על הניגו'ס בכל מה שקשור לשם שלהן? תמיכה מובנית וייחודית מסוגה ב-ChatGPT, תמיכה במקודדי אודיו איכותיים, דרייברים בהתאמה אישית של החברה, ביטול רעשים חכם ועוד. כל זה מגיע עם מחיר שנושק לגבולות התחתונים של אוזניות דגל.

Nothing ear (צילום: גד גניר)


ב-Nothing לא ממהרים לשנות את העיצוב האיקוני שלהם, וגם כאן קשה להבדיל בין האוזניות האלו לקודמותן בסדרה, אבל איכשהו היחידה שהגיעה אליי לביקורת הפעם בצבע השחור, נראית בעיני טוב יותר. ופחות מצועצעת, למרות שמה שהשתנה זה רק הצבע של ראשי הסיליקון והמסגרת של גוף האוזניות. ה"גבעולים" נשארו בגימור שקוף שחושף את הקרביים שלהם עם נקודה אדומה ולבנה שמסמנת את האוזניה הימנית והשמאלית בהתאמה. גם הקייס נותר ללא שינוי מהותי: מלבני עם שקע בחלקו החיצוני למטרות פידג'טינג. קצת מעיק בהתחלה להסתגל לאופן שבו האוזניות מונחות בתוך הקייס, אבל כמו באוזניות הקודמות, מתרגלים לזה. האוזניות עצמן עמידות במים לפי תקן IP54, והקייס בתקן IP55.

Nothing ear (צילום: גד גניר)


אני והאוזניים שלי מאוד מתחברים לארגונומיה של עיצוב ה-Nothing ear: האוזניות נכנסות בקלות לאוזן ומתמקמות בתוכה בלי בעיות, וגם נשארות יציבות בתוכה. הן קלות, לא מציקות ולא הרגשתי צורך לסדר אותן שוב ושוב בתוך האוזניים. הגבעולים מסייעים להסיר אותן בקלות ובסה"כ מהבחינה הזאת הן משמרות את מה שהיה מעולה גם בדגמי הדגל הקודמים של החברה. השליטה באוזניות מתבצעת באמצעות "צביטה" משני צידי הקצה של הגבעול. הפידבק הקולי לפעולת הצביטה הוא מיידי וגם התגובה של האוזניות לצביטה מהירה מאוד.

Nothing ear (צילום: גד גניר)


ל-Nothing Ear דרייברים בקוטר 11 מ"מ, מותאמים אישית של היצרנית, עם דיאפרגמה קרמית ייחודית. הן תומכות בתקן Bluetooth 5.3 העדכני ובמקודדי האודיו האלחוטיים המתקדמים LHDC ו-LDAC אשר תומכים בהזרמת מוזיקה ברוחב פס של 24 ביט המותאמת לתקן Wireless Hi-Res Audio. אם Nothing ear (1) סיפקו צליל מפתיע לטובה ביחס למחירן, ו-Nothing ear (2) כבר שדרגו את הצליל לרמה גבוהה יותר, הרי ש-Ear (רואים כמה זה מעצבן?), עושות קפיצת מדרגה בכל הקשור לצליל. הדרייברים אמנם באותו גודל אבל ב-Nothing עשו עבודה הנדסית ראויה להערכה להוציא מהדרייברים האלו סאונד טוב יותר והתוצאה צלולה נקייה ומדוייקת יותר מכל זוג אוזניות של המותג בעבר, ובין הטובות שבדקתי לאחרונה. שימוש בתכונה להתאמת צליל אישי לפי השמיעה משדרג משמעותית את איכות הצליל והופך אותו לאפילו יותר מהנה להאזנה, עם באסים בעלי נוכחות אבל לא מוגזמת, פירוט נהדר ודיוק נאה בצלילים הגבוהים. התמיכה שלהן ב-LHDC וב-LDAC לא ממש רלוונטית אם אתם מנויים לספוטיפיי, אבל אם אתם מנויים ל-Tidal, בהחלט תוכלו לקבל את המקסימום שיש לאוזניות האלו להציע.


בשיחות טלפון לא נרשם שדרוג משמעותי: שלושה מיקרופונים אחראים על איסוף הקול שלכם ועל ביטול רעשי רקע. הן אכן מבטלות בצורה יעילה למדי רעשי רקע, אבל רגישות להדים בתוך חדרים ואיכות הסאונד עצמה לא מתעלה לאיכויות יוצאות דופן, אם כי הן בהחלט לא רעות בכל הקשור לביצוע שיחות. ביטול הרעשים של Nothing ear אמור לסנן כל מה שמתחת ל-45 דציבל, נותן למשתמשים 3 רמות שונות של ביטול רעשים ומאפשר גם לעשות שימוש במצב אדפטיבי שמתאים את עצמו לרעשי הסביבה. או שמאורר התקרה שלי מייצר רעש של 45 דציבל או ש-Nothing ear לא באמת יודעות להתמודד עם רעש של מאוורר תקרה, כי בניגוד לאוזניות רבות שניסיתי לאחרונה, עם ה-Nothing ear ממש שמעו אותו וגם את המאווררים של המחשב הנייד. זה לא שלא מורגשת ההשפעה של ביטול הרעשים, אבל ברמת המחיר הזאת ציפיתי לביצועים טובים יותר מהבחינה הזאת. 


Nothing ear (צילום: גד גניר)



אחת התכונות המסקרנות ב-Nothing ear היא היכולת לפנות ל-ChatGPT היישר מהאוזניות, אבל יש כאן כמה קאצ'ים: ראשית, היכולת הזאת זמינה רק עבור הקהל המצומצם נכון להיום של משתמשי המכשירים של Nothing. זה לא יעבוד עם הפיקסל, סמסונג גלאקסי ובטח לא עם האייפון שלכם. בנוסף, ChatGPT אולי מכיר עברית בכתב, אבל לא מבין אותה בקול והשימוש בו כאן הוא רק באנגלית. מעבר לכך, ChatGPT בגרסה של Nothing הוא מונוגמי: כדי להשתמש בו דרך האוזניות תאלצו לוותר על היכולת להפעיל את google Assistant או Alexa דרכן (זה הפיך, אבל דורש נבירה בהגדרות) ובכך אתם מאבדים את יכולות השליטה הקוליות במוצרי בית חכם, לנגן לכם שיר או לחייג לאיש קשר. אם אתם ממילא משתמשים יותר ביום יום ב-ChatGPT, הנידוי של הסייעות הותיקות לא אמור להפריע לכם ויפתח עבורכם את העולם המופלא של הבינה המלאכותית שמאפשר לכם לשאול שאלות ולקבל תשובות מפוקפקות במהימנותן פה ושם אך מנוסחות מעולה. ההבדל הוא שכאן, במקום להקליד, אפשר פשוט לדבר אליו ולקבל מענה. Nothing מן הסתם לא מביאה איתה איזשהו שינוי ביכולות של ChatGPT, היא רק מאפשרת לכם גישה נוחה ומהירה אליו, וההטמעה כאן בהחלט מוצלחת ואינטואיטיבית. בין אם תבחרו להשתמש ב-ChatGPT ובין אם תעשו שימוש דווקא בסייעות הותיקות, לא תוכלו לזמן אותן באופן קולי ותהיו חייבים לצבוט את אחד הגבעולים של האוזניות כדי להעיר אותן. למרות זאת, Nothing ear כן תומכות ב-Google Fast Pair לצימוד ראשוני קל ופשוט.

Nothing ear (צילום: גד גניר)


האפליקציה של Nothing כרגיל יפיפיה מבחינה ויזואלית אך מציעה את הסט הסטנדרטי של תכונות שניתן למצוא באפליקציות שליטה על אוזניות: התאמה אישית של מחוות הצביטה של הגבעולים, מצב סוללה, שינוי אקולייזרים כמו גם יצירת אקולייזר אישי, בדיקת איטום והתאמה של ראשי הסיליקון, מצב הסוללה באוזניות ובקייס ועדכוני קושחה. האוזניות תומכות בחיבור בו זמנית לשני מכשירים במקביל (מולטיפוינט).


ל-Nothing ear סוללות שאמורות להספיק ל-8.5 שעות האזנה רצופה לדברי היצרנית, אם כי מדובר בהאזנה ללא ביטול רעשים אקטיבי. בבדיקה שלי הן שרדו לכל היותר כ-6.5 שעות, שזה לא רע בכלל. הקייס אמור לספק להן כמעט שלוש טעינות מלאות נוספות, ויודע להיטען גם באופן אלחוטי.

(+)

  • תמיכה מובנית ב-ChatGPT
  • איכות סאונד מעולה
  • נוחות מאוד באוזניים

(-)

  • התמיכה המובנית ב-ChatGPT מגיעה עם המון כוכביות
  • ביטול הרעשים לא חזק מספיק
  • אין אפשרות לזמן בקול את הסייעות הקוליות


מחירן של Nothing ear אצל באג, היבואנית הרשמית עומד על 629 ש"ח. הן בהחלט נשמעות כמו אוזניות ב-629 ש"ח (ואף יותר), הן נראות מעולה, נוחות מאוד באוזניים והסוללות שלהן יאפשרו לכם האזנה ממושכת. יש עדיין מה לשפר בשיחות ובביטול רעשים, והייתי שמח אם הפינוק בדמות ChatGPT היה זמין למשתמשים עם מכשירים שאינם של Nothing, אבל אני מניח שזו הדרך של החברה לייצר ערך מוסף לקהל הקבוע שלה.

Post a Comment

חדש יותר ישן יותר