כזה ניסיתי: Lenovo Tab Plus

בגלגולם "החדש", מאז השקת האייפד הראשון, טאבלטים הם בעיקרם כלים לצריכת תוכן. לצורך כך היצרניות משקיעות בדר"כ בתכנון ועיצוב טאבלטים דקיקים, קלים ונוחים לאחיזה עם מסכים מרהיבים. המימד שהיצרניות כמעט תמיד מזניחות הוא מימד השמע: הרמקולים של טאבלטים, אפילו במכשירי דגל, מציעים לרוב חויית שמע בינונית למדי. ב-Tab Plus, החליטו בלנובו להתמקד בדיוק בנקודה הזאת וציידו אותו במערכת אודיו שטרם יצא לי לפגוש כמוה בטאבלטים, והוא אפילו לא יקר כל כך.

Lenovo Tab Plus (צילום: גד גניר)


לא קשה להבחין ש-Tab Pro אינו טאבלט שגרתי: את הבליטה הגלילית האיקונית שהיתה סימן ההיכר של טאבלטים של לנובו במשך שנים, מחליפה כאן מעין "כרס", חלק מעובה ושטוח בגב הטאבלט שנמשך עד למרכז הגב שלו, ומאכלס בתוכו רמקולים, סוללה ומעמד מתקפל. הרגלית יציבה ומנגנון הקיפול שלה מספק התנגדות אחידה, מה שמאפשר הצבה באיזו זוית שתרצו, ואיכות הבניה והחומרים באופן כללי מצוינים. החיסרון היחיד הוא המשקל: 0.65 ק"ג הופכים אותו למעט כבד יותר מטאבלטים אחרים בעלי גודל מסך דומה. ההפרש נע בין 100 ל-150 גרם יותר. על הנייר זה לא נשמע הרבה, אבל באחיזה ממושכת זה מורגש. הרגלית הנשלפת אמורה לתת מענה לעודף המשקל הזה, וזו אכן הברקה, אם כי למי שמוכן לחיות עם פתרון פחות אלגנטי, תמיד יש את האפשרות לרכוש קייס עם כיסוי קדמי שמתקפל לצורת מעמד. 

Lenovo Tab Plus (צילום: גד גניר)

Lenovo Tab Plus (צילום: גד גניר)

Lenovo Tab Plus (צילום: גד גניר)


ל-Tab Plus לא פחות מ-8 רמקולים בהספק כולל של 26W, כולם מבית JBL. תמיכה ב-Dolby ATMOS מוציאה את המיטב מהרמקולים האלו: צליל מפורט להפליא, פתוח, עם אפקט מרחבי ועם נפח ועומק, הרבה מעבר למה שהייתם מצפים לקבל מרמקולים של טאבלט. ככל הנראה, מדובר בשמע הטוב ביותר שחויתי בטאבלט, בטח ברמת המחיר של הטאבלט הזה, אבל גם ביקרים משמעותית ממנו. לנובו מאמינה כל כך בסאונד שהטאבלט הזה מייצר, שהיא מאפשרת להתחבר אליו ממקור חיצוני ולהשמיע דרכו מוזיקה כמו רמקול בלוטות'. זה המקום לשים את ביצועי האודיו של הטאבלט הזה בפרופורציות: כן, הוא נשמע מעולה, לא, הוא לא מייצר באסים ועוצמה כמו נניח רמקול ממוצע מסדרת Flip של JBL או אפילו W-King D320. יש לו סאונד מעולה, אבל Tab Plus אינו בשום צורה תחליף אמיתי לרמקול בלוטות'.

 

Lenovo Tab Plus (צילום: גד גניר)

Lenovo Tab Plus (צילום: גד גניר)



ל-Tab Plus  מסך בגודל 11.5 אינץ', עם פאנל IPS, רזולוציית 2000 על 1200 פיקסלים (2K) וקצב פריימים של 90 fps. הוא אמנם לא מציג את הצבעוניות התוססת של מסכי AMOLED, אבל עדיין מתאים לצפייה בסרטים ועבודה שוטפת ומציג תמונה חדה מאוד, עם זויות צפייה רחבות. החסרון היחיד שלו בעיני הוא בהירות מקסימלית נמוכה מעט, ונטייה של חיישן התאורה האוטומטי להנמיך אותה באופן אגרסיבי משהו, לרמות נמוכות ממה שהייתי רוצה. המסך תומך בשימוש בסטיילוס (עט) של לנובו, אם כי הוא לא מצורף לאריזה וצריך לרכוש אותו בנפרד. 

Lenovo Tab Plus (צילום: גד גניר)

Lenovo Tab Plus (צילום: גד גניר)


ערכת השבבים עליה מבוסס Tab Plus היא Helio G99 של מדיהטק, ערכת שבבים ותיקה וצנועה יחסית שניתן למצוא גם בטאבלטים כדוגמת Redmi Pad עליו כתבתי כאן לפני שנתיים. יחד עם זכרון RAM בנפח של 8 גיגה מקבלים כאן חויית שימוש יציבה וסבירה בסה"כ, אבל לא הייתי מגדיר אותו כזריז או מהיר. האחסון כאן הוא בנפח 128 גיגה, וניתן להרחבה באמצעות כרטיס זיכרון MicroSD. מערכת ההפעלה כאן היא אנדרואיד בגרסה 14. לנובו מבטיחה שני עדכוני גרסה משמעותיים, וארבע שנים של עדכוני אבטחה.


את מערכת ההפעלה אנדרואיד מכסה כאן ממשק ייחודי של לנובו בשם ZUI שמציע כמה אפשרויות מעניינות לעבודה עם הטאבלט: "One Vision" למשל, מעבר להיותו שיר מעולה של להקת Queen, הוא גם שם של תכונה ב-Tab Plus שמאפשרת להגדיר את האופן שבו מוצגים מספר חלונות בו זמנית על מסך הטאבלט. PC Mode הופך את ממשק הטבאלט לכזה שמותאם לעבודה באמצעות חיבור של מקלדת ועכבר, כדי לעבוד איתו כמעט כמו מחשב רגיל. כשמעמידים אותו במצב אופקי ומחברים אותו למטען, נכנס לפעולה מצב המתנה שמציג עליו או שעון גדול, או תמונות מהגלריה. אין כאן חיבור ישיר לאפליקציית Google Photos אז לא תוכלו לבחור אלבומים שלמים שיוצגו עליו, ותאלצו להסתפק בתמונות ספציפיות שמאחוסנות באופן מקומי על הטאבלט. זה רחוק מהאפשרויות המתקדמות של Google Home Hub Max, אבל זה גם נחמד.


לנובו ציידה את Tab Plus בשתי מצלמות 8 מגה פיקסל: אחת בגבו עם מיקוד אוטומטי והשניה בחלקו הקדמי לשיחות וידאו עם מיקוד קבוע. שתיהן, כצפוי, לא עושות ניסים, אבל המצלמה הקדמית שמישה בהחלט לשיחות וידאו ומתפקדת סביר גם בתאורת חדר, גם אם הגוונים מעט חלביים והתמונה מרוחה מעט. הסוללה של Tab  Plus היא בקיבול 8600mAh. זה הספיק לי ל-3-4 ימי שימוש בין טעינה לטעינה, ולכ-11 שעות הזרמת סרט, שזה יפה מאוד. באופן כללי, הסוללה כמעט ולא מתרוקנת במצב המתנה, וקרו מקרים שהנחתי את הטאבלט לכמה ימים ללא שימוש, וכששבתי אליו גיליתי שירדו לו אחוזי סוללה בודדים בלבד. טעינת הטאבלט היא בהספק של 45W, אבל כדי להנות מהספק הטעינה הזה תצטרכו לרכוש בעצמכם כזה כי הוא לא מצורף לאריזה.

(+)

  • ככל הנראה הרמקולים הטובים ביותר שיצא לי לפגוש בטאבלט
  • איכות בנייה מצויינת
  • רגלית אחורית שימושית
(-)
  • המסך חשוך קצת
  • ערכת שבבים ותיקה וצנועה
  • לא מצורף מטען קיר לאריזה


מחירו של Lenovo Tab Plus צפוי לעמוד על 1390 ש"ח לכשיתחיל להמכר בארץ בתקופה הקרובה, מחיר סטנדרטי ביחס לטאבלטים בגודל המסך הזהה ומפרט טכני דומה. הבשורות הטובות הן שלנובו הצליחה לדחוף לתוך רמת המחיר הזאת גם סט רמקולים מעולה, מעמד מתקפל וגם כמה תכונות נחמדות ברמת התוכנה. זה לא טאבלט דגל בשום צורה, והייתי שמח אם היה לו מעבד מהיר יותר ומסך מואר יותר, אבל הוא בהחלט נותן יותר מטאבלט רגיל ברמת המחיר שלו.

Post a Comment

חדש יותר ישן יותר