כאלו ניסיתי: Earfun Air Pro 4

במשך שנים היה ברור לכל מי שקונה אוזניות, שמי שמעוניין באיכות סאונד ללא פשרות, יצטרך לשלם לא מעט. היו לא מעט דגמי אוזניות שהציעו יחס מעולה של תמורה למחיר, אבל מי שרצה באמת להנות מאיכות סאונד ברמה של אוזניות באיזור ה-1000 ש"ח נאלץ, ובכן, לשלם באיזור ה-1000 ש"ח. היו פה ושם חריגות אבל הן היו בודדות. המקרה האחרון שבו נתקלתי בחריגה כזאת היה עם NeoBuds Pro של Edifier, שהצליחו ב-300 ש"ח, לספק איכות צליל שלא נפלה מדגמי הדגל של Sennheiser ו-Sony דאז, אבל חסרו כמה תכונות בסיסיות שהוקרבו לטובת השקעה באיכות הסאונד. ל-Earfun, יצרנית סינית שזוכה בשנים האחרונות להערכה בפורומים וקבוצות פייסבוק של ציוד אודיו יש דגם דגל חדש Air Pro 4, שעל הנייר מציע סט מרשים של תכונות מתקדמות, ועולה הרבה פחות ממה שהייתם מצפים מדגם דגל. האם יש כאן הפתעה נוסח ה-NeoBuds?

Earfun Air Pro 4 (צילום: גד גניר)


כמו במקרה של Wave Pro, גם במקרה של Air Pro 4, העיצוב החיצוני לא מלהיב במיוחד. איכות החומרים והבניה טובים בסה"כ, אבל העיצוב עצמו פשטני משהו, ולא ייחודי. גוף האוזניות עצמו עשוי פלסטיק בגימור מבריק, כשחזית ה"גבעולים" מצופה בצבע אפור בגימור מט. בשורש הגבעול ישנו משטח עגול ושטוח שהוא למעשה האיזור שעליו מקישים כדי לשלוט על פעולות האוזניות. קייס האוזניות ממשיך את הקו העיצובי הפשוט, לפחות מבחוץ: הוא נראה כמו קופסת פלסטיק קטנה ומעוגלת, כשאת המכסה שלה מעטר לוגו החברה. כשפותחים את הקייס נדלקות שתי נורות שמאירות את השקע שבו יושבות האוזניות, בדומה ל-Liberty 4 של אנקר. כמו שם, גם כאן לא ברור לי הצורך בתאורה הזאת, אבל היא גם לא ממש מפריעה לי. השליטה באוזניות דרך משטחי סבירה רוב הזמן, אם כי לעיתים חשתי שהמשטחים האלו רגישים מדי למגע והאוזניות הנמיכו או הגבירו את עוצמתן כשרק ניסיתי למקם אותן בתוך האוזניים. העיצוב הפשטני למראה מוצלח מאוד ברמה הפרקטית: האוזניות יושבות בצורה יציבה באוזניים, לא מציקות כשהן שם, לא לוחצות וקל להכניס ולהוציא אותן משם. העמידות שלהן למים היא בתקן IPX5, סטנדרטי ויספיק לכם להזעה באוזניים או גשם קל אבל לא לטבילה במים.

Earfun Air Pro 4 (צילום: גד גניר)


Earfun Air Pro 4 (צילום: גד גניר)


Earfun Air Pro 4 (צילום: גד גניר)



האוזניות מבוססות על שילוב בין דרייברים שיוצרו בהתאמה לדרישות earfun, ושבב QCC3091 של קוואלקום. השבב מגיע עם תמיכה ב-Bluetooth 5.4, ותמיכה ייחודית מסוגה גם ב-aptX Adaptive ו-aptX Lossless וגם ב-LDAC, מקודדים אלחוטיים איכותיים שמאפשרים הזרמת מוזיקה בעומק סיביות של 24 ביט וקצב דגימה של 96kHz, איכות שעומדת בתקן של Hi-Res Audio. מעבר לכך, יש כאן גם תמיכה בתקנים מתקדמים כמו Bluetooth LE, ואפילו ב-Auracast לקליטת ערוצי אודיו לקהלים שלא דרך הטלפון. איך הן נשמעות? נפלא ולא רק ביחס למחיר שלהן. יצא לי לבדוק לא מעט אוזניות שעולות הרבה יותר מהן שלא נשמעות כל כך טוב. הבאסים באקולייזר ברירת המחדל היו מעט מודגשים מדי לטעמי אבל התאמה אישית של אקולייזר באפליקציה באמצעות מבחן שמיעה קצר סידר את זה וקיבלתי צליל מאוזן יותר, עם באסים בדיוק במידה הנכונה, עם פירוט יוצא מן הכלל בטווח המיד ודיוק מרשים בגבוהים. 

Earfun Air Pro 4 (צילום: גד גניר)



ב-Earfun ציידו את Air Pro 4 בשישה מיקרופונים, אלגוריתם AI וטכנולוגיית cVc 8.0 של קוואלקום כדי להבטיח שיחות עם שמע צלול ונקי ללא הפרעות ורעשים. איך הן בפועל? פחות יוצאות מן הכלל ממה שהן במוזיקה, אבל הן עדיין מאפשרות חויית שיחה מצויינת: הצד השני דיווח על איכות קול טובה, ללא הפרעות מבחוץ, ואפילו לא נרשמו תלונות בשיחה בחדר קטן וסגור שבדר"כ מאתגר אוזניות אחרות עם הד. 


בגזרת ביטול הרעשים, Earfun מבטיחים העלמת רעשים בעוצמה של עד 50 דציבל. מעבר לכך, האפליקציה מציעה לא פחות מחמישה סוגים שונים של ביטול רעשים: ביטול רעשי רוח, שני סוגים שונים של ביטול רעשים מבוסס AI שמותאם לרעשי הסביבה ורעשים שחודרים לתוך האוזן, ביטול רעשים מאוזן שנועד להקל על תחושת ה"בועה" אך עדיין להשתיק רעשי רקע, וביטול רעשים חזק. ניסיתי את כולם ולא הצלחתי להבחין בהבדלים ניכרים ביניהם. המצב המאוזן וביטול רעשי הרוח איפשרו חדירה של מעט יותר רעשי רקע, אבל בגדול, כל שאר המצבים סיפקו תוצאה דומה. ביטול הרעשים כאן בהחלט לא סמלי, והשפעתו מורגשת, אבל כצפוי, למחלקות הפיתוח בסוני ובבוז עדיין אין מה להכנס לפאניקה, לפחות לא מהבחינה הזאת.




ל-Air Pro 4 תמיכה ב-Google Fast Pair כדי להקל עליכם לחבר אותן למכשירים חדשים, אבל הן לא תומכות בזימון קולי של Google Assistant. האפליקציה של Earfun מאפשרת לערוך את הפעולות שההקשות מבצעות אם ברירת המחדל לא מוצאת חן בעיניכם, לייצר לעצמכם אקולייזר מותאם אישית או לבחור מבין הקיימים, להפעיל ולכבות את התמיכה בחיבור לשני מכשירים במקביל (מולטיפוינט), להפעיל או לכבות את התמיכה ב-Auracast וב-LE, לבחור במקודד האודיו האלחוטי המועדף עליכם ועוד. חלק מההגדרות האלו מתנגשות זו עם זו: בחירה במקודד LDAC תאפשר לכם להתחבר בכל פעם רק למכשיר אחד, ותמיכה ב-LE לא תעבוד יחד עם Google Fast PAir. זה לא ייחודי לאוזניות האלו אבל האפליקציה כן טורחת להזהיר מראש במקרים של התנגשות כזאת וזה נחמד מצידה.

Earfun Air Pro 4 (צילום: גד גניר)



כל אוזניה מצוידת בסוללה בקיבול 54mAh ובקייס משולבת סוללה בקיבול 600mAh. האוזניות שרדו אצלי עם ביטול רעשים מופעל כמעט 7 שעות, שזה יפה מאוד וקרוב להצהרת היצרן על 7.5 שעות עם ביטול רעשים מופעל. הקייס יספק לכם כ-3.5 טעינות נוספות והוא יודע להיטען דרך חיבור USB-C או באמצעות מטען אלחוטי.


(+)

  • תמיכה במקודדי אודיו אלחוטיים מתקדמים
  • איכות סאונד מעולה
  • זמן סוללה ארוך
(-)
  • לא תומכות בזימון קולי של google Asisstant
  • עיצוב מעט בנאלי

ה-Earfun Air Pro 4 עולות בדר"כ 89.99 דולר. שימוש בקוד קופון AP425OFF מוריד את מחירן ל-67.5 דולר, או קצת פחות מ-250 ש"ח עם משלוח חינם מאתר החברה. אני לא זוכר מתי לאחרונה יצא לי לבדוק אוזניות שמציעות כל כך הרבה בסכום כל כך נמוך: מעבר לאיכות הסאונד המעולה וחבילת התכונות המתקדמות שנהוג למצוא באוזניות שעולות פי 3 ופי 4, האוזניות האלו פשוט לא מאכזבות בשום פרמטר אחר ומציעות ביטול רעשים לא רע בכלל, ביצועים טובים בשיחות טלפון וזמן סוללה ארוך, שילוב שנדיר לפגוש באוזניות בטווח המחיר הזה. 

9 תגובות

  1. תודה על ההמלצה! הזמנתי הרגע.

    השבמחק
  2. האם הם טובים לריצה?

    השבמחק
  3. קורא מסור של הבלוג29 באוגוסט 2024 בשעה 23:46

    האם הן מפסיקות את המוסיקה כאשר מוציאים אחת מהן מהאוזן?

    השבמחק
    תשובות
    1. כתוב באתר שלהם "In-ear Detection" אז אני מניח שכן.

      מחק
  4. יש קוד שמוריד ל63 דולר EPRO4CNN

    השבמחק
  5. איך הם בשיחות טלפון לעומת הanker liberty 4 nc?

    השבמחק
  6. איך הן ביחס ל Liberty 4NC?

    השבמחק
  7. אפשר גם להזמין את הלבנות בהנחה עם הקוד SAST600W.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר