כזה ניסיתי: W-King D320

בהנחה הסבירה שרוב הקוראים כאן אינם מעורים בסצינת הבידוריות, כנראה שטרם שמעתם על W-King, אבל מדובר במותג ותיק למדי שנמצא בביזנס של רמקולי בלוטות' כבר משנת 2009 ומנסה להציג אלטרנטיבה משתלמת ואיכותית למותגים כמו JBL ו-UE. בחודשים האחרונים הוא עושה עלייה לישראל עם מגוון דגמים למטרות ופלחי שוק שונים. ה-D320 שהגיע אליי לאחרונה לבדיקה הוא רמקול בגודל בינוני מסדרת Adventure של החברה שמציע עמידות נאה למים, עוצמה לא רעה ואפילו תאורת RGB למוזרים שבעניין.

W-King D320 (צילום: גד גניר)


ל-D320 עיצוב גלילי, עטוף אריג בד קשיח. בחזית ישנם שלושה פקדים גדולים, ומשני צידיו רדיאטורים שמוקפים בתאורה צבעונית. רדיאטורים הם מעין פתחים ברמקולים שמיועדים לשחרור מבוקר של הלחץ שנוצר בתוך הרמקול ומייצרים באסים עמוקים אך גם מרוסנים יותר. כמו ברמקולים אחרים, הרדיאטורים כאן סגורים עם לוחיות שרוטטות בזמן הנגינה ומייצרות המחשה ויזואלית לצליל, אבל אם תצמידו אליהם את האוזן תקבלו בעיקר ויברציות של באסים. באופן כללי, מימדיו הם משהו שניתן למקם אותו בדיוק באמצע בין רמקולים מסדרת Flip ו-Charge של JBL. התחושה היא שאיכות הבניה כאן איכותית מהרמקול הסיני הממוצע, ולא שונה מהותית ממה שמקבלים במותגים הגדולים, כשהדבר היחיד שהפריע לי הוא שמסגרות הפלסטיק בשני צדדיו רגישות למדי, ואספו שריטות גם בשימוש עדין ורגוע. עמידות למים ואבק בתקן IP67 מבטיח שהרמקול ימשיך לתפקד גם אם תזרקו אותו על החול בים, וגם אם במקרה יצלול לבריכה. עקרונית הוא אמור לשרוד טבילה במים בעומק של עד מטר למשך 30 דקות.

W-King D320 (צילום: גד גניר)


מתחת לאריג שלושה רמקולים: שני טוויטרים בקוטר 25 מ"מ משני צידי הפקדים ו-וופר אליפטי בקוטר 52 על 91 מ"מ בחזית הרמקול. הרמקולים הם בעלי עוצמה משותפת של 40 וואט, טווח התדרים שלהם הוא בין 100 הרץ ל-18 קילוהרץ, ולטענת W-King הם מייצרים שמע בזוית של 360 מעלות. זה נכון חלקית, שומעים את המוזיקה מכל צידי הרמקול, אבל בניגוד לרמקולים אחרים שמבטיחים שמע מכל זוית, כאן בהחלט מורגש הבדל בפירוט הצליל ככל שעומדים בזוית מאתגרת יותר ביחס לחזית הרמקול. זה לא שלא ניתן להנות מהצליל של הרמקול בכל צורת הצבה אחרת, אבל הדרך לקבל את הצליל האופטימלי מ-W-King היא להניח אותו בעמידה (על המסגרת עם הפתחים) כשהוא מופנה ישירות אליכם. העוצמה של הרמקול בהחלט מספקת ביחס לגודלו. איכות הצליל טובה מאוד, אבל לא באקולייזר ברירת המחדל. הרושם הראשוני שלי בחיבור לטלפון היה פושר למדי: הצליל היה מעט סגור, וחלק נרחב מהפירוט נבלע בבאסים, אבל מרגע שעברתי באקולייזר הפנימי למצב "Rock", קיבלתי שמע מפורט, מאוזן ומדויק, שגם ניתן להנות ממנו בעוצמות גבוהות ללא עיוותים ו"פיצוצים" בבאסים. תקן הבלוטות' כאן הוא 5.3, עדכני יחסית, אבל מקודד האודיו האלחוטי הוא SBC בלבד, מה שאומר שאפשר לשכוח מתמיכה ב-High-Res Audio, אם כי התמיכה בתקן הזה לא נפוצה ממילא בקטגוריה ובטח ברמת המחיר הזאת.

W-King D320 (צילום: גד גניר)

W-King D320 (צילום: גד גניר)

W-King D320 (צילום: גד גניר)


בניגוד לרמקולים רבים מסוגו, W-King D320 מצויד במיקרופון וניתן לקיים איתו שיחות טלפון. איכות הצליל טובה למדי, אבל ביטול הרעשים לוקה בחסר, והקול מלווה ברחש סטטי מרגיז. לא הייתי קונה אותו רק בשביל היכולת הזאת, אבל נחמד שזה קיים. הרמקול יודע לנגן מוזיקה משלושה מקורות: דרך חיבור בלוטות', דרך חיבור אוזניות 3.5 מ"מ, ודרך כרטיס כרטיס זכרון מסוג TF שניתן להכניס לחריץ בתוך הרמקול. האפשרות האחרונה מעט מוגבלת: הקבצים חייבים להיות על התיקיה הראשית בכרטיס, והניגון שלהם מתבצע לפי הסדר בלבד. אני בספק אם מישהו בשנת 2024 יטרח להכין לעצמו כרטיס זכרון עם המוזיקה שהוא אוהב, והסיבות היחידות שאני יכול להעלות בדעתי לשמוע ככה מוזיקה היא הרצון להמנע מהפסקה של הנגינה במקרה של שיחה נכנסת או שהתרחקתם עם הטלפון מהרמקול. בכל אופן, זה לא מפריע שהאפשרות הזאת קיימת.

W-King D320 (צילום: גד גניר)


האפליקציה של D320 מאפשרת בחירה בין שישה אקולייזרים מובנים או אקולייזרים שתיצרו בעצמכם, בחירה במקור השמע, חיבור רמקול D320 נוסף ליצירת שמע סטריאופוני, והדברים הרגילים כמו חיווי על מצב הסוללה, עדכון תוכנה ואתחול כללי. בנוסף, ניתן להפעיל ולכבות את אפקט התאורה שמסביב לרדיאטורים ולשלוט על עוצמתה. ממה שאני מבין באפליקציה אמורה להיות שם דרך לערוך את סגנון התאורה, אבל לא באמת קיימת אפשרות כזאת בפועל, מה שמשאיר אתכם עם רצף של הבהובים בצבעים שונים שאין באמת קשר בינו לבין המוזיקה המתנגנת, אבל מי שאוהב את זה, שיהנה. ל-D320 סוללת 4000mAh שאמורה להספיק תיאורטית לכ-10 שעות שימוש, אולם זה משתנה בהתאם לסוג החיבור שבו משתמשים, לעוצמת השמע ואפילו עוצמת התאורה. אצלי היא שרדה קרוב ל-8 שעות וחצי, לא רע.

(+)

  • איכות ועוצמת שמע טובים
  • עמידות נאה למים ואבק
  • אפשרות לשימוש כדיבורית
(-)
  • השמע הוא לא באמת ב-360 מעלות
  • מקודד אודיו אלחוטי בסיסי בלבד
  • מסגרות הפלסטיק משני צידיו רגישות לשריטות

מחירו של W-King D320 ביבוא רשמי של בנדא מגנטיק עומד על 349 ש"ח, שזה לא מחיר זול באופן שערורייתי, אבל זה עדיין זול מספיק כדי להציב אלטרנטיבה איכותית, עם איכות בניה טובה, ושמע באיכות ועוצמה טובים, למותגים ששולטים כיום בשוק הזה. 

Post a Comment

חדש יותר ישן יותר