כזה ניסיתי: Samsung Galaxy Z Flip6

עונת המכשירים המתקפלים של סמסונג, הידועה גם בשם "קיץ", הגיעה, והביאה איתה השנה את הדור החמישי של מכשירי ה-Flip של היצרנית הקוריאנית. סדרת Flip, למי שהספיק לשכוח,מנסה לפנות לקהל רחב יותר מזה של סדרת Fold היקרה והגדולה יותר של החברה, עם מחיר מעט נגיש יותר (ביחס למכשיר מתקפל) ותצורה

Samsung Galaxy Z Flip6 (צילום: גד גניר)

שאמורה להפוך מכשיר עם מסך בגודל סנדרטי למדי, לכזה שניתן לקפל לשניים, לדחוף אותו לכיס ולשכוח שהוא שם. Galaxy Z Flip6 מציע מעט מאוד שינויים ביחס לקודמיו, אבל כן מנסה לטפל בשתי נקודות תורפה של מכשירים מתקפלים: סוללה ועמידות. האם הוא מצליח?

Samsung Galaxy Z Flip6 (צילום: גד גניר)

Samsung Galaxy Z Flip6 (צילום: גד גניר)


ברמת המפרט הטכני, מקבלים כאן את המיטב שיש לשוק מכשירי האנדרואיד להציע: ערכת השבבים Snapdargon 8 Gen 3, החזקה והמתקדמת ביותר של קוואלקום, זכרון RAM בנפח 12 גיגה ואחסון בנפח של 256 או 512 גיגה. מערכת ההפעלה כאן היא אנדרואיד 14, הגרסה העדכנית ביותר של מערכת ההפעלה של גוגל נכון לכתיבת שורות אלו, אם כי בתחילת חודש הבא צפויה השקתה של גרסה 15. למשתמשי סמסונג אין מה לדאוג לגבי "פספוס" עדכון גרסה: Galaxy Z Flip6 צפוי לקבל 7 שנים שנים של עדכוני גרסה משמעותיים, כלומר, תיאורטית, אתם אמורים לקבל אל ה-Flip6 שלכם את עדכון גרסת האנדרואיד האחרונה שלו אי שם בשנת 2031. כצפוי, המכשיר זריז כפי שהייתי מצפה ממכשיר דגל, מהיר, יציב וללא גמגומים. אפילו One UI 6.1.1, מעטה השינויים והתוספות של סמסונג על מערכת ההפעלה לא מכביד עליו. הוא לא כולל את אפליקציות צד ג' המיותרות והמעיקות איתן מגיעים מכשירים זולים יותר של החברה כמו Galaxy A55, אבל הוא כן מגיע עם פינוקי ה-AI שהוצגו כבר במכשירי הדגל שלה לפני חצי שנה, וגם שדרוג קל בתחום הזה: תכונת Sketch To Image מאפשרת לכם לשרבט ציור משלכם ולתת ליכולות ה-AI של סמסונג להפוך את השרבוט שלכם לציור בסגנון פופ ארט, צבעי מים ועוד. התכונה הזאת קיימת בגלריה ומאפשרת להוסיף אובייקטים לתמונות, כמו גם באפליקציית הפתקים של סמסונג. זו תכונה חמודה אבל לא עקבית: הוספתי שרבוט של מטוס לצד הבת שלי בג'ימבורי ואכן הציור הכעור שלי הפך במהירות למטוס אמיתי או מתנפח (האפליקציה מציעה כמה סקיצות לבחירה) שנח לידה. מצד שני כשציירתי באפליקציית הפתקים שעון, הוא אמנם שדרג את הציור אבל היה ברור מעבר לכל ספק שהוא לא מזהה את העצם כשעון. ניסיון לצייר טנק הכניע את ה-AI של סמסונג שפשוט הודיע שהוא לא מצליח לייצר תמונה, למרות שלדעתי לפחות, היה די ברור שמדובר בטנק. כל שאר יכולות ה-AI של סמסונג כאן: יצירה, סיכום וליטוש טקסטים, תרגום, הכתבה, הכל כאן, ועובד יפה מאוד למעט שירותי התרגום שטרם מצאו את הזמן ללמוד עברית.







Z Flip 6 זהה בעיצובו ובממדיו לקודמו, על המילימטר. הדבר היחיד שהשתנה הוא השוליים שהפכו לחדים ופחות מעוגלים. המכשיר אולי פחות נעים לאחיזה אבל נראה יוקרתי ורציני יותר. מנגנון הקיפול משדר תחושה אמינה ועמידה, אמור לדברי היצרנית להחזיק כמה מאות אלפי קיפולים ומספק התנגדות בדיוק במידה הרצויה, כך שאינו אסרטיבי מדי וגם לא רופף מדי. השנה, למיגון בפני מים שמלווה את מכשירי הסדרה עוד מאז Galaxy Z Flip3 נוספה עמידות מסוימת לאבק. התקן הרשמי הוא IP48, מה שאומר שהוא ישהה בכיף במים בעומק של מטר וחצי במשך חצי שעה, אבל מוכן הפעם גם לסבול חלקיקים זרים בגודל של מילימטר אחד ומעלה. מה זה אומר? כלום בתכלס: גודלם של גרגרי חול נע בין 0.6 מ"מ ל-2 מ"מ, חלקיקי אבק הם אפילו קטנים מזה, ואת כולם ניתן כנראה למצוא בתוך הכיס שלכם ממילא ואין לכם מה לעשות בנידון. ייתכן שרמת העמידות של המכשיר המתקפל הזה מעט גבוהה יותר ממכשירים מתקפלים קודמים בסדרה, אבל אין כאן סיבה אמיתית לחגוג הישג הנדסי ומומלץ עדיין להמנע מלחשוף אותו לסביבה מטונפת, סביבה שבה לסמארטפון סטנדרטי ולא מתקפל יש ככל הנראה סיכוי גבוה יותר לשרוד.

Samsung Galaxy Z Flip6 (צילום: גד גניר)

Samsung Galaxy Z Flip6 (צילום: גד גניר)

Samsung Galaxy Z Flip6 (צילום: גד גניר)


הקונספט של מכשיר מתקפל מכניס ממד נוסף לתרבות הסמארטפונית שלנו. יצרניות משקיעות שנים של מחקר כדי לשאוב אותנו אל תוך המסך כמה שיותר מהר, ללא מכשולים: פתיחה באמצעות טביעת אצבע, זיהוי פנים, הדלקת המסך ברגע שמרימים את המכשיר מהשולחן, ופתאום מגיע היצור החדשני הזה ודורש פעולה פיזית, מכאנית ממש כדי לפתוח אותו, פעולה שטובי המהנדסים של סמסונג לא הצליחו עדיין להפוך אותה לכזאת שניתן לבצע ביד אחת בלבד. יש בשבריר שניה הזה של התלבטות כמעט לא מודעת על תוספת המאמץ שנדרשת כדי לפתוח אותו, גורם ממתן של התמכרות לסמארטפונים ואצלי לפחות זה התבטא בפחות שעות מסך. זה עובד גם בסגירה של המכשיר: סגירה של Galaxy Z Flip6 היא ציון דרך טקסי שבו אני מכריז ש"הנה, אני מפסיק לעת עתה עם הטלפון, מחזיר אותו לכיס ומתרכז במציאות". אפשר כמובן לפתוח אותו מיד לאחר שסגרתם אותו, אבל למי יש כוח לזה? אגב פתיחה וסגירה: קורא טביעות האצבעות של Galaxy Z Flip 6 בינוני מאוד. הוא ממוקם בצד המכשיר, וקרו לי לא מעט מקרים בהם סירב בעקשנות לזהות את האצבעות שלי, עד לרמה שבה נעל את עצמו לפתיחה באופן הזה, וחייב אותי להקיש את קוד הפתיחה, כאילו השנה היא 2015 שוב.

Samsung Galaxy Z Flip6 (צילום: גד גניר)

Samsung Galaxy Z Flip6 (צילום: גד גניר)

Samsung Galaxy Z Flip6 (צילום: גד גניר)


המסך החיצוני של Z Flip6 אמור לחסוך לכם פתיחות וסגירות של המסך. ממסך זעיר של שורה אחת ב-Galaxy Z Flip הראשון, סמסונג הגיעה למסך חיצוני עצום בגודל של 3.4 אינטש שתופס את רוב שטח הכיסוי החיצוני שלו. יש המון פעולות שניתן לבצע עם המסך הזה: קריאת התראות, לשלוט על המוזיקה, לגשת למחשבון, ללוח השנה, להוציא ולקבל שיחות, לבדוק את מזג האויר, להפעיל רשמקול, צילומי סלפי ועוד. כמו ב-Galaxy Z Flip5 שהתהדר במסך חיצוני זהה, גם כאן לא באמת צמצמתי משמעותית את כמות הפתיחות והסגירות של המסך. בגדול, הפונקציונליות של המסך הזה דומה לזו של שעון חכם. זה נחמד שיש את זה, אבל זה זה ממש לא מחליף את חויית השימוש הסטנדרטית בטלפון ובסופו של דבר מספר הפעמים שמצאתי את עצמי באמת משתמש במסך הזה היה מצומצם משמעותית. המסך הפנימי כמעט זהה לזה של הדגם היוצא: מסך AMOLED מתקפל בגודל 6.7 אינטש, ברזולוציית 1080 על 2640 פיקסלים, עם קצב רענון 120. ההבדלים הם בסוג הפאנל, LTPO, שיודע לרדת בעת הצורך לקצבי רענון נמוכים מאוד כדי לחסוך בסוללה, ועוצמת בהירות גבוהה יותר. 

Samsung Galaxy Z Flip6 (צילום: גד גניר)

Samsung Galaxy Z Flip6 (צילום: גד גניר)


סמסונג שדרגה מעט את מערך הצילום של המכשיר: את מערך הצילום הראשי בעל שתי מצלמות ה-12 מגה פיקסל החליף מערך עם מצלמת 50 מגה פיקסל, עם צמצם ברוחב f/1.8 וייצוב תמונה אופטי, ומצלמת 12 מגה פיקסל בעלת עדשה רחבה וצמצם ברוחב f/2.2. זה לא המכשיר לקנות אם יכולות צילום נמצאות בראש רשימת סדרי העדיפויות שלכם, אבל המכשיר הזה מצלם יפה, ביום וגם בלילה. אין לו זום אופטי, אבל ההסתמכות על חיישן 50 מגה פיקסל מספקת מרחב תמרון בזום דיגיטלי, וניתן להוציא איתו תוצאות לא רעות בכלל. בסה"כ הטווח הדינאמי יפה מאוד, הצבעוניות מרוסנת, והתמונות פחות מגורענות מבדורות הקודמים. 

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)


ה-Galaxy Z Flip6 אמנם זהה בממדיו הכלליים לדור הקודם, אבל סמסונג הצליחה לדחוס לתוך גופו סוללה מעט גדולה יותר, בקיבול של 4000mAh. הצלחתי להוציא מהסוללה הזאת יותר מ-8 שעות מסך, שעתיים יותר ממה ש/הצלחתי להוציא מהדגם הקודם. זה לא רק ההפרש של ה-300mAh בין הסוללות, זה כנראה גם ערכת שבבים שמנהלת יותר טוב את צריכת החשמל, קירור טוב יותר של המכשיר ופאנל ה-LTPO שמאפשר צריכת חשמל חכמה יותר של המסך. בתחום הטעינה אין בשורות: המכשיר תומך בטעינה בהספק של 25W בלבד, איטי ביחס למה שמציעים מכשירים סיניים רבים בשוק, וכהרגלה, סמסונג לא טורחת לצרף מטען לערכת המכשיר. גם בגזרת הרמקולים אין חדשות רועשות: רמקול האפרכסת והרמקול בתחתית המכשיר מייצרים עוצמה ואיכות מספקים, אבל לא משהו יוצא מן הכלל.

(+)
  • ביצועי סוללה טובים יותר מכל המכשירים המתקפלים שקדמו לו
  • יכולות AI
  • ביצועים מעולים
(-)
  • העמידות המשופרת לאבק עדיין לא הופכת את המכשיר לעמיד כמו מכשירים קונבנציונליים
  • המצלמה מוגבלת מעט
  • קורא טביעות אצבעות בעייתי

מחירו של Samsung Galaxy Z Flip6 עומד על 3899 ש"ח, כ-100 ש"ח יותר ממחירו של הדגם של שנה שעברה. כרגיל, אתם משלמים לא מעט על היכולת לקפל את המסך ולהפוך את המכשיר לקטנטן וידידותי לכיסים שלכם, ומתפשרים בתחומים אחרים. זה עדיין מכשיר בעלות של מכשיר דגל עם יכולות צילום מוגבלות למדי ועמידות בערבון מוגבל לאבק וחול. מה שכן שודרג כאן באופן משמעותי זה זמן הסוללה, שסוף סוף אינו נופל מזה של מכשירים אחרים בשוק, וכמובן יכולות ה-AI. זה עדיין לא הופך אותו לדעתי למכשיר המתקפל הראשון שינגוס בנתח שוק משמעותי מזה של מכשירים קונבנציונלים, אבל סמסונג בהחלט בכיוון.


8 תגובות

  1. מכתב התפטרות... אתה בסדר אתה :-) אביב

    השבמחק
    תשובות
    1. קשקוש, לא צריך לדחוף את הפוליטיקה ואת ההאשמה (השקרית) לכל מקום

      מחק
  2. סקירה שטחית ולא מקצועית. חבל, מדובר במוצר מעניין וקיוויתי לסקירה יותר מעמיקה.

    השבמחק
  3. בקשר לטביעות אצבע שכתבת שזה מזייף, לי יש Filip 5 (כבר שנה) והחיישן אצבע עובד בצורה מדהימה, הכי טוב שאפשר לצפות ממנו בתוך שבריר שניה הוא קולט ומעולם לא עשה בעיות

    השבמחק
  4. בתור בעל Z FLIP6 ואחד שהיה לו גם את הפליפ 5 אני חייב לציין שהסוללה השתפרה מאוד ומחזיקה יום שלם מ 5 בבוקר עד 22 עם 4 וחצי שעות מסך ונשאר כ 20% סוללה. החיישן טביעת אצבע מתפקד מעולה ויותר טוב מחיישנים שנמצאים מתחת למסך. גד אולי תגדי מחדש את טביעת האצבע כי החיישן כאן הוא צר יותר ודורש זוויות הגדרה רבות יותר. אני מאוד מרוצה מהמסך החיצוני ומשתמש בו המון לקריאת הודעות, עדכונים של פייסבוק, טלגרם, מוזיקה, יוטיוב (בעיקר להאזנה). החסרונות שכרגע בולטים הם טעינה איטית מאוד (שעה וחצי לטעינה של סוללה כל כך קטנה), היעדר זום אופטי-המצלמה סבבה אבל תמיד יש צורך באיזה זום אופטי של 3 לפחות וזה חסר כאן.

    השבמחק
  5. Z FLIP 6 הכי טוב שיש - הזכויות על החרוז הזה הם בלעדי שלי, במילה אחת -מ ע ו ל ה .

    השבמחק
  6. מיותר להכניס פוליטיקה לכתבה. סיקור חלש ביותר.

    השבמחק
  7. העמדה הפוליטית שלך לא מעניינת את הקוראים שלך! אם כבר אז יכלת לבקש מהAI לרשום מכתב התפטרות ולקיחת אשמה לראשי מערכת הביטחון והמודיעין שקיבלו התראות וחזרו לישון בליל ה7 לאוקטובר

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר