כזה ניסיתי: Roborock S8 MaxV Ultra

השלב שבו קלטתי שהתבגרתי היה כשהבנתי שמחשבים עם מסכים כפולים, אוזניות או סמארטפונים מתקדמים אולי מלהיבים אותי, אבל החפיצים שהכי משמחים אותי לאורך זמן הם אלו שבאמת עושים את החיים שלי קלים יותר, בפרט אלו שהם חלק מהבית החכם: שליטה על המזגן, על דלת הכניסה, על דוד המים החמים, התריסים החשמליים והיכולת לכבות אורות בערב בלי ממש לקום וללכת אל המתג. מעל כולם, ניצבים שואבים שוטפים רובוטיים, חפיצים שקיומם חסך לנו עד לא מזמן את מטלת טאטוא הבית, ובשנים האחרונות גם לוקחים לעצמם את האחריות לשטיפת הרצפות. ה-S8 MaxV Ultra, דגם הדגל של השואבים השוטפים הרובוטיים של רובורוק, עושה את שתי הפעולות האלו ומביא איתו עוד כמה חידושים קטנים שמשפרים את עבודת הניקיון שלו, ואפילו עושה עוד כמה דברים מעניינים שלא לגמרי קשורים לניקיון.

Roborock S8 MaxV Ultra (צילום: גד גניר)



כמו בכל שואב שוטף רובוטי, גם ב-S8 MaxV Ultra מערכת הניקוי כוללת מערכת שאיבה ומערכת שטיפה. מערכת השאיבה בנויה סביב מנוע עם עוצמת יניקה מקסימלית של 10,000PA, הכי חזקה שיצא לי לפגוש עד כה במוצר מהסוג הזה. שתי מברשות סיליקון בתחתית השואב אחראיות לאיסוף הלכלוך באופן יעיל, ללא הסתבכות שערות, ובנוסף, מברשת הצד המסתובבת יושבת על זרוע נשלפת. כשהשואב מזהה שהגיע לפינה, הזרוע נמתחת כדי לאפשר למברשת המסתובת לכסות בצורה אופטימלית את האיזורים האלו שתמיד מאתגרים שואבים רובוטיים. מערכת השטיפה מבוססת על רפידה לחה רוטטת (בניגוד ל-Q Revo של החברה עליו כתבתי לפני מספר חודשים, שמתבסס על מברשות מופ מסתובבות). מיכל מים פנימי מטפטף מים על הרפידה שרוטטת בקצב של 4000 תנודות בדקה על מנת לקרצף היטב את הרצפה. אחד הקשיים הקבועים אצל שואבים שוטפים רובוטיים היא הנטייה שלהם להשאיר שוליים יבשים בצמוד לפאנלים של הרצפות, בשל העובדה שהרפידה (או המברשות המסתובבות) לא מגיעים עד לקצוות השואב. הפתרון שמצאו ב-Roborock לסוגיה הזאת היא מברשת מופ מסתובבת המותקנת בצד השואב ומשלימה כמעט לחלוטין את ה"איזורים המתים" (נשאר עדיין פס של בערך מילימטר וחצי). 

Roborock S8 MaxV Ultra (צילום: גד גניר)


Roborock S8 MaxV Ultra (צילום: גד גניר)


Roborock S8 MaxV Ultra (צילום: גד גניר)


החיבור בין שתי המערכות הופך את S8 MaxV Ultra למכונת ניקוי יעילה מאוד. הוא מנקה שטיחים בצורה יסודית וגם מנגב את הרצפות יפה. לתחושתי זה פחות יסודי משואבים בעלי מברשות מופ גדולות uמסתובבות, אבל גם הרפידה הרוטטת של הרובוט הזה התמודדה בצורה יפה עם כתמים יבשים על הרצפה והשאירה אותה בסופו של דבר נקייה. כמו בשואבים רובוטים קודמים של החברה, גם הרובוט הזה יודע להרים את הרפידה כדי להמנע מלהרטיב שטיחים במסלולו, והוא גם יודע להרים את מכלול המברשות הראשיות כדי להמנע מלהשאיר סימנים ולכלוך באיזורים אותם ניגב באמצעות הרפידה. 

Roborock S8 MaxV Ultra (צילום: גד גניר)


Roborock S8 MaxV Ultra (צילום: גד גניר)


Roborock S8 MaxV Ultra (צילום: גד גניר)




Roborock S8 MaxV Ultra (צילום: גד גניר)



יש לי תחושות מעורבות לגבי יכולת ההתחמקות ממכשולים של S8 MaxV Ultra. הוא ידע להתחמק מגרביים שנשכחו על הרצפה, לנקות מסביב לנעליים מבלי לבלוע את השרוכים שלהם, וברוב המקרים זיהה גם כבלים זרוקים על הרצפה והתרחק מהם. הוא גם מסמן את המכשולים האלו במפה כדי לתכנן את המסלול שלו בצורה אופטימלית כך שהחלט מדובר בשואב חכם מהממוצע. הבעיה שלי היא שזה לא עובד בצורה מושלמת, והיו מקרים שהשואב הובס ע"י אויבים ששכיח למצוא בבית שיש בו ילדים: מכירים את הבלונים שמקבלים במסעדות שמחוברים למקל? אז מתאם אחד כזה בין בלון למקל מצא את דרכו אל מתחת לספה בסלון, ולאחר מספר ניסיונות לעיסה כושלים של S8 MaxV Ultra הוא פשוט עצר באמצע הסלון, הכריז על קוד שגיאה כלשהו והסכים לחזור לפעולה רק אחרי שחילצתי את המתאם הזה מבין המברשות תוך הדחקת החרדות מהאזהרה על הסכינים החדות שמופיעה לצד פתח השאיבה. בפעם אחרת הוא דרס כבל טעינה, הסתבך ונעצר עד ששיחררתי את הכבל הזה מתחתיו, וגם היתה פעם שנתקע לו מעין מגנט בגודל של אבן פסיפס בין המברשות, שלא תקע אותו אבל גרם לו להשמיע רעש בלתי נסבל של תקתוקים בזמן השאיבה. להערכתי הסובייקטיבית, הבית שלי יחסית מסודר ונקי, אבל פה ושם, מה לעשות, מצטברות "מלכודות" כאלו באיזורים שהעין ההורית העייפה לא מגיעה אליהן והשואב הזה למרות השימוש בבינה מלאכותית ומצלמות, לא הצליח להתחמק מהן. למרות הכל, זה עדיין שואב רובוטי שאפשר להריץ בבית מבלי לסדר בשבילו, אבל קחו בחשבון שייתכן שהוא לא יצליח להתמודד בצורה מושלמת עם כל המכשולים.




Roborock S8 MaxV Ultra (צילום: גד גניר)



יכולת הניווט שלו ותכנון המסלול מעולות: בריצה הראשונה שלו בבית הוא ממפה את החדרים, ואז בונה לעצמו מסלול אופטימלי שיכסה את כל השטח וינקה אותו בצורה יעילה. מתחת לשולחנות וספות, ובאופן כללי באיזורים חשוכים, הוא אף מדליק לעצמו תאורת לד חזקה כדי לסייע לעצמו לאתר מכשולים באמצעות המצלמות הקדמיות. הוא יודע לתמרן בין כסאות, לטפס מעל שטיחים גבוהים יחסית, ואפילו פעם אחת תפסתי אותו מחלץ את עצמו מהסתבכות בין שטיח לספה, תוך שהוא דוחף את עצמו החוצה מהאיזור הזה (לא ברור אם במודע) תוך שימוש בזרוע של המברשת המסתובבת. הוא כן לוקח מרווחי ביטחון קצת מוגזמים לטעמי בניקוי סביב מכשולים, אבל לכו תדעו, אולי זו הדרך שלו לחנך את המשתמשים להמנע מלהשאיר את המכשולים האלו להבא שם. 


תחנת העגינה של Roborock S8 MaxV Ultra כוללת מיכל מים נקיים, מיכל מים מלוכלכים, שקית פנימית לריקון תא האבק, וגם מיכל קטן עבור נוזל ניקוי. כמו ב-Roborock Dyad Pro, ההפרדה של חומר הניקוי ממיכל המים הנקיים מאפשרת שימוש בכמות המדויקת הנדרשת והמנעות מבזבוז מיותר. ברובורוק מציינים מפורשות שיש להשתמש רק בחומר הניקוי שלהם, כך שאם אתם מעוניינים לשמור על האחריות, תאלצו להמשיך לרכוש אותו מהם, או לחילופין, להשתמש במים בלבד. מעבר למטרות מילוי מים וריקון אבק ומים מלוכלכים, תחנת העגינה גם שוטפת את הפרידה. בדירת החמישה חדרים הממוצעת בגודלה שלי, הרובוט חזר לתחנת העגינה שלוש פעמים במהלך שעה של ניקוי כדי לנקות את הרפידה, אבל ניתן להגדיר עבורו שישטוף את הרפידה לעיתים קרובות יותר. הסוללה של S8 MaxV Ultra מספיקה לכשעה וחצי של עבודה. אצלי הוא סיים לנקות את כל הבית בתוך פחות משעה, מה שאומר שהוא יכול להתאים גם לדירות 6 חדרים



בסיום הריצה של השואב, הרפידה נשטפת שוב, במים בטמפרטורה של 60 מעלות צלסיוס ואז מיובשת באמצעות אויר חם במשך כשלוש שעות כדי למנוע היווצרות בקטריות וריחות רעים. למרות הפיתוי לראות בתחנת העגינה כפתרון קסם שנועד לחסוך לכם מטלות מעיקות של ריקון מים ואבק, את מיכל המים המלוכלכים מומלץ לרוקן מדי הפעלה של השואב  או לפחות פעם בכמה ימים כדי להמנע מהווצרות מפגע תברואתי. רובורוק מציעה אגב גרסה נוספת של השואב שמתחברת ישירות למקור מים ולביוב, כדי לחסוך לכם את הפעולה הזאת. היא עדיין אינה זמינה לרכישה בישראל אבל צפויה להגיע לדברי באג היבואנית הרשמית בחודשים הקרובים. 

Roborock S8 MaxV Ultra (צילום: גד גניר)


Roborock S8 MaxV Ultra (צילום: גד גניר)



האפליקציה של רובורוק, כרגיל, מצויינת. מלבד הדברים הדברים שבדר"כ מוצאים באפליקציות כאלו, ניתן להגדיר במפה את סוג הרצפה ואפילו את כיוון האריחים על הרצפה כדי להתאים את מסלול הניקוי באופן אופטימלי. ל-Roborock S8 MaxV Ultra יכולת לזהות פקודות קוליות. זה לא ChatGPT, צריך לזכור את הפקודות כלשונן ולבטא אותן (באנגלית, הוא לא מבין עדיין עברית) במבטא סביר, אבל כשזה עובד, זה נחמד וחוסך לכם את הצורך לשלוף את הטלפון. כדי לא לשבור את השיניים, את שם הדגם המסורבל מחליף שם החיבה "רוקי". לאחר שקראתם בשמו ובאופן הזה "הערתם" אותו, מבחר הפקודות מגוון: ניתן לבקש ממנו להתחיל ניקוי של כל הבית, של חדר מסוים או רק של האיזור שבו אתם נמצאים, להגדיר אם אתם רוצים ניקוי מלא, שאיבה או שטיפה בלבד, ואפילו להתערב בפעולות שהוא יודע לעשות כמו לבד כמו להזכיר לו לנקות את הרפידה, לייבש אותה, לרוקן את תא האבק ועוד.  


מערך הצילום הקדמי של רוקי הופך אותו ליותר משואב אבק שיודע להתחמק ממכשולים. ניתן להשתלט עליו מרחוק, ולצפות בשידור מהמצלמה שלו. Roborock עשתה מאמצים ניכרים כדי להפיג חששות שיעשה שימוש זדוני במצלמה כדי לעקוב אחר משתמשים: כדי לאפשר גישה מרחוק למצלמה, צריך ללחוץ בפעם הראשונה על שלושת הכפתורים הפיזיים בשואב. לאחר מכן, באפליקציה, הגישה לשידור מהמצלמה מוגנת באמצעות מסך נעילה נוסף (מעבר לצורך להכנס למשתמש בהגדרה הראשונית של השואב), ואם כל זה לא מספיק, כשמישהו צופה בשידור המצלמה, השואב דואג לציין זאת בקול בכל כמה דקות. איכות צילום הוידאו לא הרשימה אותי במיוחד, אבל זה מספיק כדי לתפקד כמצלמת אבטחה ניידת. ניתן לשלוח אותו לכל נקודה שתרצו בבית, לשלוח אותו לסיור או לשלוט בתנועה שלו מרחוק באופן ידני. כמו כן, אם יש לכם חיית מחמד בבית, ניתן לשלוח אותו לחפש אותה ולצלם אותה. אם היא נראית לכם בודדה, תוכלו אפילו להתחיל שיחה איתה בתיווך השואב שמצויד לצורך כך גם ברמקול וגם במיקרופון.

(+)

  • פעולות שטיפה ושאיבה יסודיות
  • מיכל נפרד עבור חומר ניקוי
  • תמרון חכם ויעיל בתוך הבית, כושר עבירות טוב
(-)
  • חבל שמותר להשתמש רק בנוזל הניקוי של רובורוק
  • הוא לא באמת מצליח לחמוק מכל מכשול בדרך
  • יקר מאוד

מחירו של Roborock S8 MaxV Ultra ברשת באג היבואנית הרשמית עומד על 5890 ש"ח, בין השואבים היקרים ביותר מסוגו. הייתי חי יותר בשלום עם המחיר הזה אם היה מזהה מכשולים בצורה טובה יותר, אם היה עונה לפקודות קוליות בעברית, וקצת פחות אנין טעם בנוזלי ניקוי. ולמרות זאת, מקבלים בתמורה למחיר הזה שואב שוטף רובוטי משובח, עם תחנת עגינה שחוסכת חלק מהמטלות הקבועות ועם יכולות של מצלמת אבטחה ניידת.




Post a Comment

חדש יותר ישן יותר