כזה ניסיתי: Logitech Signature Slim Combo MK950

המצטרף החדש לקטלוג המקלדות והעכברים של לוג'יטק הוא Signature Slim Combo MK950, סט הכולל מקלדת ועכבר אלחוטיים, שנועדו, לפי היצרנית השוייצרית, עבור משתמשים שעובדים מהבית ומעוניינים להשתמש בסט עבור יותר ממחשב אחד. אם טרם יצא לכם להכיר מקלדות ועכברים של לוג'יטק או בכלל, זו לכאורה בשורה מרגשת וחדשנית, אבל היכולת באמת לדלג בין מחשבים שונים עם אותם מקלדת ועכבר היא תכונה שהמקלדות של לוג'יטק מתהדרות בה כבר שנים במגוון הולך ומתרחב של דגמים. מה בכל זאת הופך את הסט הזה למסקרן? העובדה שבאופן לא רשמי מדובר באלטרנטיבה משתלמת יותר ל-MX Keys S, המקלדת הפופולרית של החברה, והחיבור של המקלדת והעכבר ל-ChatGPT, ראשון מסוגו אצל לוג'יטק.

Logitech Signature Slim Combo MK950 (צילום: גד גניר)


הסט מגיע לבחירה בצבע אפור גרפיט או לבן. המקלדת K950, מזכירה קצת את MX Keys S: היא דקיקה ובתצורת צ'יקלט, המקשים שטוחים ותופסים את רוב שטחה, כשהמסגרות העליונה והתחתונה צרות. בשונה מהאחות היוקרתית, המקלדת הזאת עשויה פלסטיק עם מראה בסיסי למדי. החלק החיובי בפלסטיקה הזה הוא העובדה שהוא מורכב מ-62% פלסטיק ממוחזר (בגרסת האפור גרפיט, בגרסה הלבנה משום זה רק 48 אחוז) והסט כולו מגיע עם אישור לניטרליות פחמנית. בשונה מההגבהה הקבועה של MX Keys S, ל-K950 רגליות שמאפשרות להגביה את חלקה העליון לזוית של 8 מעלות, ואפילו מקום לאחסן את דונגל ה-Bolt המצורף, אם תרצו לקחת אותה איתכם לעבודה.

Logitech K950 (צילום: גד גניר)

Logitech K950 (צילום: גד גניר)


חויית ההקלדה על K950 נעימה בסה"כ: במסגרת מגבלות הז'אנר הלא מכאני, עומק הלחיצה סביר וההתנגדות סטנדרטית. ההקלדה מעט רועשת ביחס למקלדות אחרות של לוג'יטק אבל לא בצורה מוגזמת ועדיין הרבה פחות ממקלדות מכאניות. זו מקלדת בתצורה מלאה עם NumPad, המקשים מרווחים, מסודרים בצורה הגיונית ולקח לי מעט מאוד זמן להתרגל אליה. בשונה ממקלדות יקרות יותר של החברה, למקשים ב-K950 אין תאורה אחורית.

Logitech K950 (צילום: גד גניר)


שורת מקשי ה-F כוללת לחצני שליטה על המדיה ועוצמת השמע, כיבוי והדלקה של המיקרופון, גישה לתפריט האימוג'יז של Windows, החלפה בין חלונות פעילים, הפעלת מצב הכתבה (באנגלית בלבד כרגע), ובהירות המסך. בנוסף יש למקלדת לחצן יעודי להחלפת שפה, חיפוש, צילום מסך, מחשבון ונעילה. כל אלו ניתנים למיפוי לפעולות אחרות דרך אפליקציית השליטה של Logitech למוצריה, +Options. 


העכבר, M750 הוא התאום של M650 עליו כתבתי כאן לפני שנתיים וחצי, כשההבדל העיקרי הוא לחצן נוסף לפני הגלגלת. את M650 בדקתי בגרסה L, בגודל שהתאים לכף היד שלי. M650  הוא עכבר קומפקטי וככזה, הוא מתאים לידיים קטנות. עבורי הוא היה פחות נוח, אבל הבשורות הטובות לשמאליים בעלי ידיים קטנות הן שמדובר בעכבר סימטרי בצורתו. בשונה מהמקלדת, העכבר שקט מאוד, גם בלחצניו הראשיים וגם בגלגלת.

Logitech M750 (צילום: גד גניר)

Logitech M750 (צילום: גד גניר)



גם M750 וגם K950 יודעות להתחבר למחשב ב-Bluetooth וגם באמצעות Bolt, הדונגל האלחוטי הייחודי של לוג'יטק שמאפשר חיבור יציב, מאובטח יותר ומעט חסכוני יותר בסוללה. הדונגל שמגיע עם הסט כבר מכיר את המקלדת והעכבר וכל מה שצריך זה לחבר אותו למחשב. הסט תומך בהחלפה בין שלושה מכשירים, מחשבים, טאבלטים, סמארטפונים, טלויזיות וכו. לוג'יטק לא מגבילה אתכם באופי החיבור: אם אתם רוצים לחבר אותה לשלושה מכשירים באמצעות בלוטות' זה בהחלט אפשרי, כמו גם לחבר אותה לשלושה מחשבים שונים שלכל אחד מהם דונגל Bolt משלו. צריכים לעבוד על שני מחשבים במקביל? M750 תומך ב-Flow, תכונה ייחודית של לוג'יטק שמאפשרת מעבר של העכבר בין מסכים של שני מחשבים נפרדים עם היכולת להעתיק ולהדביק קבצים ביניהם.

Logitech M750 (צילום: גד גניר)


Logitech Signature Slim Combo MK950 (צילום: גד גניר)


ה-Smart Actions שהוצגו לראשונה עם MX Keys S גם כאן. למי שלא מכיר: מדובר במעין פקודות מאקרו לפעולות חוזרות שניתן להגדיר עבורן קיצור דרך במקלדת. +Options מציעה למשתמשים פקודות מוכנות לדוגמה, למשל "מצב פגישה" שמציב את אפליקציית Zoom ו-Notepad מעל כל שאר החלונות הפתוחים על שולחן העבודה שלכם. סיימתם את הפגישה? פקודה מוכנה מראש בשם "Netflix Break", תבצע עבורכם את הפעולה של פתיחת דפדפן, פתיחת לשונית חדשה, הזנת ה-URL של נטפליקס ואפילו תלחץ עבורכם על אנטר, הכל בלחיצה על המקש שהגדרתם מראש עבור הפעולה הזאת. אלו רק דוגמאות, אם יש לכם פעולות קבועות אחרות, אתם מוזמנים לבנות פקודות מאקרו משלכם ולהגדיר עבורן קיצור דרך במקלדת.



החיבור של Signature Slim Combo MK950 ל-ChatGPT מגיע בשתי צורות. הראשונה, הפשוטה יותר היא פשוט קיצור דרך שפותח אותו בדפדפן. השניה היא דרך Prompt Builder, חלון שתפקידו לסייע לכם לבנות שאילתות מסודרות ל-ChatGPT. איך זה עובד? בוחרים ב"מתכון" בצד (עריכה, סיכום, מענה,או כתיבת מייל), מקלידים את הטקסט שלכם בתיבת הטקסט, בוחרים אורך תשובה וסגנון, ולוחצים על Submit. בשלב הזה תועברו ל-ChatGPT עם התשובה שלו. למי שלא נוהג להשתמש קבוע בכלי הזה ואינו משופשף ביצירת שאילתות, ה-Prompt Builder הוא בהחלט תוספת נחמדה שמקצרת תהליכים והופכת את השימוש בכלי הזה למובנה ופשוט יותר. 



הסט עושה שימוש בסוללות סטנדרטיות: העכבר זקוק לסוללת AA אחת כדי לעבוד, והמקלדת פועלת באמצעות שתי סוללות AAA. תיאורטית זה אמור להספיק לכשנתיים של עבודה עם העכבר ושלוש שנים עם המקלדת. הכל טוב ויפה אם אתם טיפוסים אחראיים שברגע שמופיעה התראה על סוללה חלשה, אתם הולכים ורוכשים סוללה חדשה. אם אתם פחות אחראיים, קחו בחשבון שבניגוד לעכברים ומקלדות נטענות, אי אפשר פשוט לחבר אותם למטען ולהמשיך לעבוד איתם ככה.

(+)

  • מקלדת נוחה ונעימה להקלדה
  • חיבור ל-ChatGPT
  • מעבר מהיר בין שלושה מכשירים מחוברים
(-)
  • עיצוב וחומרים בסיסיים
  • העכבר עשוי להיות מעט לא נוח לבעלי ידיים גדולות
  • סוללות סטנדרטיות, ברגע שהן נגמרות צריך להחליף אותן ולא ניתן פשוט לטעון את הסט ולעבוד איתו במקביל

מחירו של Signature Slim Combo MK950 עומד על 499 ש"ח, מחיר זהה למחירה של MX Keys S, רק שכאן מקבלים גם עכבר. זו אכן אלטרנטיבה זולה למקלדת הפופולרית של לוג'יטק: המקשים שלה אינם מוארים, העיצוב והחומרים בסיסיים יותר, אבל הן גם מציעות את אותו סט תכונות מתקדם, עם מעבר מהיר בין מכשירים, שתי אפשרויות חיבור, פעולות חכמות והתוספת האחרונה ChatGPT. העכבר הוא בעיני עקב האכילס של הערכה, בעיקר אם אתם בעלי ידיים גדולות, אבל גם הוא, מצויד ברוב התכונות המתקדמות שיש ללוג'יטק להציע לעכברים שלה, כולל עבודה על שני מחשבים במקביל.


1 תגובות

  1. אם בעכבר יש לחצנים רק בצד ימין, אז הוא לא סימטרי. שמאלי שירצה להשתמש בהם יצטרך להשתמש בזרת.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר