כאלו ניסיתי: EarFun Wave Pro

אחד המותגים ששמם עולה בשנתיים האחרונות שוב ושוב בפורומים ובקבוצות העוסקות באודיו ובאוזניות, הוא EarFun, יצרן סיני צעיר יחסית, שמתחיל בפלישה לנישה של יצרניות כמו 1More, Anker Soundcore ו-Edifier, נישה שמכוונת לאנשים שרוצים לקבל מקסימום תמורה לכסף שלהם. ה-Wave Pro הוא הניסיון הראשון של EarFun עם אוזניות Over The Ear, אחרי בעיקר אוזניות TWS. בדקתי אותן בשבועות האחרונים.

EarFun Wave Pro (צילום: גד גניר)


אשקר אם אגיד שהתחברתי לעבודת המעצבים של EarFun באוזניות האלו. אחרי התנסות באוזניות כמו Sonos Ace, Sony WH-1000XM5, ואפילו 1More Sonoflow שחולקות איתן קוי דמיון מסוימים, ה-Wave Pro מעט בנאליות בואכה מיושנות. ולמרות זאת, הפלסטיקה לא רעה, ההרכבה איכותית בסה"כ, והאוזניות נראות כאילו ישרדו שימוש סביר לכמה שנים טובות. כל לחצני השליטה של האוזניות ממוקמים באוזניה ימין: כפתור הדלקה וכיבוי, לחצני שליטה על עוצמת השמע, ולחצן שליטה על ביטול הרעשים האקטיבי. הם אמנם דקיקים ודי דומים זה לזה, אבל הסידור שלהם על דופן האוזניה עוזר לאתר אותם במישוש וקל מאוד להתרגל להשתמש בהם. הדבר היחיד שהציק לי בהם הוא העובדה שהם מעט קשים ללחיצה, ומעט רועשים, אבל פגשתי כבר אוזניות שפישלו יותר מהבחינה הזאת. עוד לגבי הכפתורים: ניתן לשנות את המיפוי שלהם דרך האפליקציה. אם ברירת המחדל היא שלחיצה קצרה על ה-"+" מגבירה את הווליום ולחיצה ארוכה מעבירה אתכם לרצועה הבאה, הרי שניתן לשנות זאת כאוות נפשכם.

EarFun Wave Pro (צילום: גד גניר)

EarFun Wave Pro (צילום: גד גניר)


רפידות העור המלאכותי שעל האוזניות ועל הקשת רכות מאוד ונעימות למגע, אם כי נוטות לחמם את האוזניות בשימוש ממושך. האוזניות לא לוחצות חזק מדי על האוזניים אבל הכריות הרכות שנצמדות לראש מייצרות איטום רעשים פסיבי מוצלח למדי. 



ל-Wave Pro זוג דרייברים DLC דינאמיים בקוטר 40 מ"מ. DLC הם ראשי תיבות של Diamond Like Carbon, כלומר, עשויים פחם בעל תכונות של יהלום, מה שאמור לספק צליל עשיר ומדויק יותר. האוזניות תומכות גם במקודדי האודיו האלחוטיים SBC ו-AAC, כמו גם LDAC שתומך בהגדרות רוחב הפס של תקן Hi-Res Audio. איך האוזניות האלו נשמעות? מעולה, אבל צריך לעבוד בשביל זה מעט: האפליקציה של EarFun מציעה מגוון אקולייזרים מוכנים מראש, אפשרות לבניית אקולייזר משלכם באופן ידני, ואפשרות ליצירת אקולייזר בהתאם לבדיקת שמיעה בתדרים השונים דרך האפליקציה. האפשרות האחרונה היא זו שהניבה את הצליל הטוב ביותר, צליל חד, בעל נפח, מפורט מאוד ופתוח למדי (בכל זאת, אוזניות סגורות).  


ביטול הרעשים של Wave Pro הוא ככל הנראה הטוב ביותר שיצא לי להתנסות בו ברמת המחיר הזאת, וקרוב למדי למה שהציעו שלושה דורות אחורה דגמי דגל של Bose ו-Sony. הצהרת היצרן היא על ביטול רעשים בעוצמה של עד 45 דציבל. בפועל הן התמודדו יפה עם רעשי רקע בתדר נמוך, אבל גם החלישו מאוד קולות דיבור לא ישירים או קרובים מדי. ייתכן שהביצועים הטובים מהבחינה הזאת קשורים לאיטום הפאסיבי שציינתי קודם, מה שנותן למנגנון ביטול הרעשים האקטיבי נתוני פתיחה טובים יותר לעשות את הקסם שלו, אבל כך או כך, זה מרשים מאוד.

EarFun Wave Pro (צילום: גד גניר)

EarFun Wave Pro (צילום: גד גניר)


אם בכל הקשור לביטול רעשים, Wave Pro מצמצמות את הפער מהיצרניות הגדולות, הרי שבשיחות טלפון הן מציעות למרבה ההפתעה ביצועים טובים יותר מהן. איכות השמע בצד השני בשיחה אמנם לא יוצאת מגדר הרגיל, אבל טווח המיד שבין השאר נותן לצליל את הפירוט שלו, מודגש במיוחד כאן, מה שמאפשר לנהל שיחה בצורה תקינה, ולהבין היטב את המשתמש באוזניות. לטענת EarFun יש ל-Wave Pro חמישה מיקרופונים ואיך לא, אלגוריתם AI שמבטל רעשי רקע. בין אם מדובר בתיאור שיווקי מרחיק לכת, מה שיש שם עובד, והצד השני בשיחה דיווח על מעט מאוד רחשים סביבי (גם כשהייתי בחוץ, באיזור תעשיה סואן), שכלל לא הפריעו לשיחה.




מלבד אקולייזרים ומיפוי פעולות ללחצנים, האפליקציה מציעה סט די סטנדרטי של אפשרויות: מצב משחק שמתעדף חיבור יציב ומהיר יותר על פני איכות הצליל, הפעלה וכיבוי של חיבור לשני מכשירים במקביל (מולטיפוינט), והתאמה אישית של משך הזמן עד לכיבוי אוטומטי. בנוסף, אם אתם רוצים להתנתק מהסביבה אבל לא לשמוע מוזיקה, EarFun מציעה לכם באפליקציה ארבעה קולות רקע: גלים, מדורה, ציוץ ציפורים או גשם. מה חסר? עצירה של המוזיקה כשמורידים אותן מהראש, וגם הפעלה קולית של גוגל אסיסטנט, אם כי מדובר בשתי תכונות שבדר"כ לא פוגשים באוזניות בטווח המחיר הזה.

EarFun Wave Pro (צילום: גד גניר)


הסוללה של Wave Pro אמורה לפי הצהרת היצרן לספק לא פחות מ-80 שעות שימוש ברצף. הנתון הזה צונח ל-55 שעות כאשר ביטול הרעשים מופעל אם כי גם זה מרשים. לי אגב הן שרדו קרוב ל-50 שעות, אבל כנראה השתמשתי בעוצמת שמע גבוהה מזו שנעשה בה שימוש במעבדות של EarFun. שכחתם לטעון אותן? 10 דקות טעינה מהירה ייתנו לכם כ-10 שימוש. אין לכם אפשרות לטעון אותן? תמיד תוכלו לחבר אותן באמצעות כבל האוזניות הסטנדרטי למקור השמע ולהאזין איתן גם כשהסוללה שלהן פרוקה לחלוטין. אין לכם שקע אוזניות סטנדרטי בסמארטפון? תצטיידו במתאם כי למרות שמצורף לערכה גם כבל USB, האוזניות לא תומכות בהעברת מוזיקה דרכו.

(+)
  • זמן סוללה ארוך להפליא
  • שמע איכותי
  • ביצועים נהדרים בשיחות
  • ביטול רעשים אקטיבי מצוין
  • לא יקרות
(-)
  • עיצוב בנאלי ומיושן
  • לחצנים מעט קשים ורועשים
  • לא מזהות כשהורדתם אותן מהאוזניים

מחירן "הרגיל" של EarFun Wave Pro עומד על 79.99 דולר. למה "רגיל" במרכאות? כי בדף המוצר עצמו מציעים לכם להשתמש בקוד קופון (EWP25OFF) אשר חותך את המחיר ל-56 דולר ובסה"כ 61 דולר כולל משלוח. בשקלים זה יוצא כ-221 ש"ח, מחיר זול להפליא ביחס לתמורה שמקבלים כאן: הכפתורים קצת נוקשים ורועשים, העיצוב באופן כללי לא מלהיב, אבל הן נשמעות מצוין, ביטול הרעשים שלהן מאוד לא סמלי, הן נהדרות בשיחות טלפון וזמן הסוללה שלהן ארוך במיוחד.


Post a Comment

חדש יותר ישן יותר