כאלו ניסיתי: Sonos Ace

משתמשי סונוס חיכו לרגע הזה מתחילת העשור ובתחילת החודש זה קרה: מותג הרמקולים החכמים האמריקאי הכריז על האוזניות האלחוטיות הראשונות שלו ושם קץ לספקולציות, דיווחים והדלפות שנמתחו על פני ארבע שנים. האם Ace מסוגלות לעמוד בכלל ברף הציפיות שנוצר במשך הזמן שחלף? בדקתי אותן בשבועות האחרונים.


Sonos Ace (צילום: גד גניר)

השמועה הנפוצה ביותר לגבי ה-Ace היתה שמדובר באוניות WiFi. לחובבי המותג היו סיבות טובות להאמין שאחד המותגים המזוהים ביותר עם חויית המולטי רום ישיק אוזניות שחויית השימוש בהן תהיה המשך ישיר לזו של הרמקולים שלו. דיברו על מעבר אוטומטי של הסאונד מהאוזניות אל הרמקולים ברגע שנכנסים הביתה, דיברו על שיוך האוזניות לקבוצת רמקולים בבית, או לחדר מסוים. ייתכן שהמהנדסים של סונוס שקלו את הדברים האלו בעצמם, אבל התוצאה של ההריון הממושך הזה הן אוזניות Bluetooth קונבנציונליות. הסברה הרווחת היא ש-WiFi היא קישורית תובענית בחיי סוללה ולכן, כדי לשמור על זמן סוללה סביר, הוחלט ללכת בסופו של דבר על בלוטות'. איפה בכל זאת בא לידי ביטוי הייחוס המותגי של סונוס? האוזניות יודעות לבצע "החלפת" אודיו (Audio Swap) בלחיצת כפתור על האוזניות, מרמקול של החברה אל האוזניות ובחזרה. 


Sonos Ace (צילום: גד גניר)


זה אכן עובד, וזה מאוד קל ונוח, הרבה יותר מהחלפת מקור השמע בתפריטי הטלויזיה. מצד שני יש ערימה לא קטנה של כוכביות מאחורי התכונה הייחודית הזאת. נכון לכתיבת שורות אלו, האפשרות להחליף אודיו פעילה רק ב-Arc, הסאונד בר המתקדם והיקר של החברה, ורק באפליקציית ה-iOS של סונוס כאשר תמיכה באנדרואיד ובסאונד ברים נוספים של החברה צפויה לטענת סונוס להגיע בקרוב. 


מה לגבי רמקולים אחרים? אין תכניות כאלו כרגע. סונוס מייעדת את Audio Swap רק לתרחיש של משתמש שרוצה לצפות בסרטים מבלי להעיר את כל הבית. זה לא שלא ניתן באמת לעבור מהרמקולים לאוזניות כשרוצים להאזין לאלבום או פודקאסט, פשוט צריך לעשות את זה דרך האפליקציה של סונוס או של שירות הזרמת המוזיקה שלכם בבחירת מקור השמע ולא דרך לחיצה אלגנטית על כפתור.


איכות ההרכבה של Sonos Ace מעולה. החומרים משובחים, העיצוב עדין ומאופק, לא מגושם כמו לא מעט אוזניות מקבילות באופן שגורם אפילו ל-WH-1000XM5 של סוני להראות ארכאיות מעט. החלק החיצוני של האוזניות חלק ובגימור מט והלוגו המבריק משתלב בתוכו באופן מוצנע מהמקובל בז'אנר. בחלק התחתון של  האוזניות ישנן שתי שבכות מבריקות שמכסות את המיקרופונים לביטול הרעשים ולשיחות טלפון. ב-Sonos החליטו ללכת על לחצנים קונבנציונלים ולוותר על שליטה באמצעות משטחי מגע. איכות הבנייה המעולה לא פסחה גם על הלחצנים: קל מאוד לאתר אותם ולהבדיל ביניהם באמצעות מישוש, הם נלחצים בקלות, לא מרעישים, מספקים פידבק טוב והתגובה של האוזניות ללחיצות מהירה. יש בסה"כ שני לחצנים ובורר עוצמת שמע. איתם ניתן לשלוט על עוצמת השמע, לדלג בין שירים, להחליף אודיו עם הסאונד בר, לעבור בין מצב שקיפות למצב ביטול רעשים, ואפילו לזמן את סירי, גוגל אסיסטנט או אלכסה. 


Sonos Ace (צילום: גד גניר)

Sonos Ace (צילום: גד גניר)

אם אתם אוהבים שהאוזניות "מחבקות" את הראש שלכם, ה-Sonos Ace הן בשבילכם. הכריות הדחוסות בשילוב עם הלחיצה של האוזניות על הראש מייצרות איטום פאסיבי לא רע לרעשים עוד לפני שהופעל ביטול הרעשים האקטיבי. שתי נקודות שאני בדר"כ לא טורח להתייחס אליהן בביקורות אוזניות אבל בלטו ב-Sonos Ace לטוב ולרע. אתחיל בטוב: כריות האוזניים מתחברות באמצעות מגנט לאוזניות וכשיבוא היום שתרצו להחליף אותם לאחר שיתבלו, מלאכת ההחלפה תהיה קלילה ופשוטה. הרע הוא הקייס. הוא אמנם נראה נהדר ואלגנטי והוא אפילו אקולוגי ועשוי מפלסטיק ממוחזר של בקבוקי שתייה. מה שמקלקל את החוויה זה בחירה ברוכסן גרוע שנוטה לעיתים להיתקע. בחיאת סונוס, מכל הדברים ליפול דווקא בזה?


Sonos Ace (צילום: גד גניר)

Sonos Ace (צילום: גד גניר)

Sonos Ace (צילום: גד גניר)


כהרגלה, סונוס לא מנדבת יותר מדי מידע טכני אודות חומרת האודיו שלה. אין מידע שיצרניות אחרות נוהגות לספק כמו טווח תדרים או התנגדות. היא כן מספרת שהדרייברים הם בקוטר 40 מ"מ ועוצבו באופן מיוחד עבור האוזניות האלו, ושישנה תמיכה במקודד האודיו aptX, אבל לא בדיוק מפורט באיזה גרסה מדובר, אם כי לפחות לגבי הנקודה האחרונה זה משהו שקל לבדוק: חיברתי את Ace למכשיר אנדרואיד ונראה שמקודד האודיו כאן הוא aptX HD. בסונוס אומרים ש-Ace מסוגלות להשמיע מוזיקה ברמת Lossless, כלומר ללא דחיסה. בנקודה הספציפית הזאת דווקא משתמשי iOS מקופחים ביחס למשתמשי אנדרואיד: בעוד משתמשי אנדרואיד יכולים לקבל איכות Lossless בחיבור אלחוטי, משתמשי אייפונים ומכשירים אחרים של אפל יצטרכו לחבר את Ace באמצעות כבל כדי להנות מהאיכות הזאת. עוד סוגיה מרגיזה: בחיבור באמצעות כבל, גם באנדרואיד וגם ב-iOS, העוצמה המירבית של השמע נמוכה משמעותית מזו של חיבור בלוטות', לא ברור למה אבל אני מקווה שסונוס יסדרו זאת בעדכוני תוכנה עתידיים. 


איך הן נשמעות? נפלא, בכל צורה. בהגדרת ברירת המחדל הן מעט חלשות בבאסים, אבל ניתן לחזק אותם באקולייזר באפליקציה ומקבלים שמע חד, מפורט, פתוח ועם העומק הרצוי, שבהחלט לא נופל ממה שיש ליצרניות כמו אפל, בוז וסוני להציע באוזניות הדגל שלהן. בסונוס מבטיחים ש-Ace תדענה בקרוב להתאים את השמע לחלל החדר באופן שברגע שתעבירו את השמע מהסאונד בר לאוזניות, באופן כזה שהשמע ידמה תחושה שאתם עדיין שומעים דרך הרמקולים רמקולים. בינתיים, עד שהתכונה הזאת, שנקראת TrueCinema, תתווסף בעדכון גרסה עתידי לאוזניות, תוכלו להסתפק בשמע האיכותי מאוד אך סטנדרטי של האוזניות, עם תמיכה ב-Dolby Atmos ומעקב אחר תנועת ראש לחויית שמע מרחבי שעובד גם הוא מעולה.


ביטול הרעשים של Sonos Ace מעולה, בין הטובים בשוק ואם יש פער בביצועים בינו לבין זה של אוזניות הדגל של סוני ובוז, הרי שמדובר בפער זניח עד לא קיים. כאמור, האטימה הפאסיבית שלהן מצויינת, ואליה מתווסף מנגנון ביטול רעשים שבאמצעות לא פחות מ-8 מיקרופונים קולט את רעשי הרקע ומנטרל אותם בצורה יעילה להפליא. כמה יעילה? כמובן שרעשי מאווררים, מזגנים, וכל רעש מונוטוני אחר בסביבה בתדר נמוך מועלם לחלוטין, אבל גם רעשים אחרים כמו רעשי הקלדה נמרצת מבוטלים ואפילו קולות דיבור מוחלשים לרמה שקשה לשמוע אנשים שלא מדברים ישירות אליכם. Ace מצטיינות לא רק בביטול רעשים כי אם גם בהגברתם: מצב המודעות, שקיפות, או איך שלא תקראו לזה עובד גם הוא מעולה ומגביר באופן מאוד טבעי את רעשי הרקע כדי לפצות על האיטום הפסיבי של האוזניות. גם כאן כמו בביטול הרעשים האקטיבי, מדובר בביצועים מהטובים בקטגוריה. איפה הן פחות מרשימות? בשיחות טלפון: הצד השני טען שניתן לקיים איתן שיחות טלפון אבל איכות הקול בינונית וחודרים לשיחה לא מעט רעשי רקע. חשוב לציין שהן לא בולטות לרעה מהבחינה הזאת, ואוזניות מעטות בקטגוריה מצטיינות בתחום הספציפי הזה.

Sonos Ace (צילום: גד גניר)


Sonos Ace לא מפנקות במיוחד בכל הקשור לתכונות מתקדמות: האקולייזר באפליציה מאוד מאוד בסיסי, ואינו כולל אקולייזרים מוכנים מראש, שלא לדבר על אשף ליצירה של אקולייזר בהתאם להעדפות השמע האישיות שלכם. לאור הסכסוך המשפטי בינה ובין גוגל, אין מה להתפלא שאי אפשר לקרוא לגוגל אסיסטנט באמצעות הקול בלבד, אבל כנראה שצריך להכיר תודה לסונוס שהתגברה על התיעוב ולפחות מאפשרת לזמן את הסייעת הוירטואלית של גוגל בלחיצת כפתור. חסר היה לי גם מנגנון זיהוי דיבור דומה לזה של סוני לעצירת השמע באופן אוטומטי כשהאוזניות קולטות שהמשתמש מתחיל שיחה. מה כן יש? מעבר לאקולייזר הבסיסי ניתן להפעיל או לכבות את זיהוי תזוזת הראש ולהפעיל או לכבות את מצב מולטיפוינט, היכולת להתחבר במקביל לשני מכשירים. כמו כן, דרך האפליקציה של סונוס ניתן לעדכן קושחה באוזניות ולחבר אותן לסאונד בר לטובת Audio Swap. האוזניות יודעות גם לזהות כאשר הסרתם אותן מהראש ולהפסיק את המוזיקה באופן מיידי. מעבר לכך, ניתן להגדיר שהן יענו אוטומטית לשיחה ברגע שהנחתם אותן על הראש.


הסוללה של Sonos Ace אמורה להספיק לכ-30 שעות שימוש עם ביטול רעשים מופעל, בין הטענה להטענה. בפועל הן עומדות בהבטחה, ושרדו אצלי קצת יותר מה-30 שעות האלו. בפרץ נדיבות לא אופייני החברה מספקת בערכת המכשיר גם כבל USB C ל-USB C, וגם כבל USB C ל-3.5 מ"מ. העובדה שסונוס מספקת כבלים לא אומרת שהאוזניות ידעו לעבוד גם ללא סוללה. ועל מנת להשתמש בהן בחיבור עם כבל, תצטרכו להפעיל אותן ולוודא שיש להן מספיק אחוזי סוללה.


(+)

  • איכות שמע מעולה
  • ביטול רעשים יעיל להפליא
  • איכות בנייה מצויינת
(-)
  • חלק מהתכונות הייחודיות לסונוס יגיעו רק בקרוב
  • הביצועים בשיחות טלפון פושרים
  • לא מפנק במיוחד בתכונות מתקדמות


מחירן של Sonos Ace אצל באג, היבואנית הרשמית עומד על 1999 ש"ח. הן יקרות אמנם משמעותית מ-Sony WH-1000XM5, אבל גם זולות משמעותית מ-Apple AirPods Max. אם שמים לרגע בצד את רף הציפיות הבלתי אפשרי שנוצר אחרי 4 שנים של שמועות, הניסיון הראשון של סונוס בשוק האוזניות בהחלט משכנע: ה-Ace הן אוזניות משובחות עם סאונד איכותי מאוד, ביטול רעשים מעולה, זמן סוללה ארוך ואיכות בנייה מצויינת. אני יכול לחיות בשלום עם הביצועים הפושרים בשיחות כמו גם עם העדר האפשרות לקרוא בקול לגוגל. בעיקר מפריעה לי כמות ה"בקרובים" של האוזניות האלו: תמיכה ב-Audio Swap בסאונד ברים נוספים של החברה, תמיכה ב-Audio Swap במכשירי אנדרואיד, ו-TrueCinema שעדיין לא זמינה בשום סאונד בר של החברה או מערכת הפעלה. ברגע שאלו יהפכו לזמינים, ה-Ace יצדיקו טוב יותר את המחיר שלהן, ויהפכו לאטרקטיביות הרבה יותר עבור משתמשי סונוס.

3 תגובות

  1. היי גד, נשמח מאוד לסקירה על טלוויזיות. כרגע אני מתלבט בין LG QNED ו-TCL C755 וקשה מאוד למצוא סקירות בישראל על TCL..

    השבמחק
  2. שלום גד, איך אתה מוצא את אכות השמע בהשוואה ל APPLE ?

    השבמחק
  3. ואיך איכות השמע בהשוואה לsenheiser momentum 4?

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר