כזה ניסיתי: Samsung Galaxy A55

סדרת Galaxy A של סמסונג חוגגת עשור. היא החלה את דרכה עם Galaxy Alpha, שמותג דווקא כמכשיר פרימיום בשל העובדה שהגיע עם מסגרת מתכת, סממן של מכשירי יוקרה בשנת 2014. שנה לאחר מכן הוכרז Galaxy A5, גם הוא עם מסגרת מתכת אבל הפעם מכוון לקהל יעד שונה בתכלית: צעירים. מאותו רגע כל המכשירים הבאים בסדרה התמקמו בחלק העליון של קטגוריית מכשירי הביניים וסיפקו אלטרנטיבה לא רעה למכשירי הדגל של היצרנית הקוריאנית, במחירים נמוכים יותר. Galaxy A55 הוא הדגם החדש ביותר בסדרה הזאת ובדקתי אותו בשבועות האחרונים.

Samsung Galaxy A55 (צילום: גד גניר)


בעוד מכשירי הדגל והמכשירים המתקפלים שלה מגיעים לישראל עם ערכות השבבים של קוואלקום האמריקאית, דגמי סדרה A וביניהם גם ה-A55 מגיעים עם Exynos 1480 ערכת שבבים של סמסונג עצמה, בארכיטקטורת 4 ננומטר עם שמונה ליבות, 4 מהן במהירות 2.75 גיגהרץ וארבע נוספות במהירות 2 גיגהרץ. לידיעת ציבור הנוסעים לחו"ל: למכשיר תמיכה ב-eSIM ומגירת סים כפולה. דגם הבסיס משווק בישראל עם זכרון RAM בנפח 8 גיגה, ואחסון בנפח 128 גיגה. טוויסט מעניין הוא העובדה שבמכשירי הסדרה ניתן להרחיב את נפח האחסון באמצעות כרטיס זיכרון (על חשבון אחד מכרטיסי ה-SIM), אפשרות שהייתה קיימת פעם ברוב מכשירי האנדרואיד ובשלב מסוים נעלמה כמעט לחלוטין, אך במכשירי סדרה A היא שרדה כנגד כל הסיכויים וקיימת גם ב-A55. החומרה הזאת מריצה את אנדרואיד בגרסה 14, העדכנית ביותר נכון לכתיבת שורות אלו כשמעליה הממשק של סמסונג, One UI בגרסתו החדשה ביותר, 6.1. סמסונג מבטיחה כ-4 עדכוני גרסה של אנדרואיד וכ-5 שנות עדכוני תוכנה. זה פחות מרשים מה-7 שנים של תמיכה במכשירי הדגל אבל זה לא רע באופן כללי.

Samsung Galaxy A55 (צילום: גד גניר)

Samsung Galaxy A55 (צילום: גד גניר)


השילוב בין החומרה לתוכנה עובד יפה, רוב הזמן: המכשיר זריז יחסית, חלק ויציב. הסייג היחיד בנושא זה הוא נטייה של אפליקציות מסוימות לחדול מלהגיב למגע עד שיוצאים למסך האפליקציות הפתוחות וחוזרים אל אותה אפליקציה. זה קורה לעיתים רחוקות אבל קרה לי מספיק פעמים כדי שאאזכר זאת כאן. סדרה A לא קיבלה את פינוקי ה-AI של סדרה S, אבל החלק המעצבן ביותר בחויית המשתמש של המכשיר הופיע כבר בתהליך ההגדרה הראשונית: הממשק של סמסונג ידוע לשמצה בשל הנטייה של היצרנית להעמיס על אנדרואיד המון תוספות ואפליקציות צד ג' שהמשתמשים לא בהכרח זקוקים להן. במהלך השנים סמסונג השתפרה והתדרדרה לסירוגין מהבחינה הזאת אבל הפעם היא הטרילה אותי עם מסך ששואל בנימוס אם אני חפץ בהתקנה של תשעה משחקים, ביניהם משחק חדש ומבטיח, Candy Crush, אני בספק אם שמעתם עליו. החלק הסאדיסטי במסך הספציפי הזה הוא בעובדה שניתן להסיר את הסימון רק משישה מתוך תשעת המשחקים שם, מה שמעלה את התהייה מדוע סמסונג שמה שם מלכתחילה את שלושת המשחקים שבחרה להתקין בלי שרציתי.


המכשיר שומר על עיצוב דומה לזה של קודמו ובאופן כללי דומה מאוד למכשירי הדגל של החברה מהשנה ומשנה שעברה כמו Galaxy S23 FE. ההבדל הויזואלי הבולט ביותר הוא בליטה במסגרת באיזור שיש בו את לחצן ההפעלה ולחצני עוצמת השמע. הזכוכית בחלקו הקדמי היא זכוכית +Gorilla Glass Victus, וחלקו האחורי מצופה אף הוא בזכוכית גורילה, אם כי לא ברור מהמפרט מאיזה סוג. עם מסגרת האלומיניום של המכשיר יש לי שתי בעיות: הראשונה, השוליים שלה בנקודת החיבור לגב ולחזית המכשיר מחודדים והופכים אותו ללא נעים לאחיזה. הבעיה השניה היא שהאלומיניום התגלה אצלי במבחן נפילה לא מכוון כרך ופגיע. המכשיר גלש החוצה מכיס המכנסיים שלי אל הרצפה, בעודי יושב על שרפרף נמוך יחסית. נפילה איטית מגובה של 30 ס"מ לכל היותר ופגישה עם רצפת קרמיקה סטנדרטית הותירה סימני נגיסה מכוערים על המסגרת שמעלים תהייה איך ישרוד נפילות מוגבה עמידה על אספלט פחות סלחני ברחוב. כיסוי שקוף זול ופשוט מהסוג שיצרניות סיניות מצרפות לערכה היה מונע את כל זה, אך סמסונג החליטה לוותר על כך.


Samsung Galaxy A55 (צילום: גד גניר)

Samsung Galaxy A55 (צילום: גד גניר)

Samsung Galaxy A55 (צילום: גד גניר)



ל-Galaxy A55 מסך Super AMOLED בגודל 6.6 אינץ' וברזולוציה של 1080 על 2340 פיקסלים, עם קצב פריימים מקסימלי של 120 הרץ. כרגיל אצל סמסונג, מדובר במסך משובח, צבעוני מאוד, חד, עם תנועה חלקה. גם אם התאורה אינה חזקה כפי שהיא במכשירי הדגל של החברה, היא עדיין מספיקה כדי להשתמש במכשיר בחוץ בצהרי היום בצורה סבירה. חיישן טביעות האצבעות המשולב במסך בינוני בביצועיו ונוטה שלא לזהות את טביעות האצבע שלי לעיתים קרובות. הוספת זיהוי פנים משפרת דרמטית את קלות שחרור הנעילה של הטלפון, אם כי מדובר באמצעי לא מאובטח וקל יחסית לעקיפה.

Samsung Galaxy A55 (צילום: גד גניר)


סמסונג לא משנה מדי שנה את חומרת הצילום בסמארטפונים שלה וכך יוצא שמערך הצילום בגבו של Galaxy A55 זהה לזה של Galaxy A54 משנה שעברה. המערך הזה כולל שלוש מצלמות: מצלמת 50 מגה פיקסל ראשית עם צמצם f/1.8 וייצוב תמונה אופטי, מצלמה עם עדשה רחבה ברזולוציה של 12 מגה פיקסל עם צמצם f/2.2 ומצלמת מאקרו 5 מגה פיקסל עם צמצם f/2.4. ההבדל הוא שמערך הצילום משודך לערכת שבבים חדשה ומערכת הפעלה בגרסה חדשה יותר. התוצרים אופייניים למכשיר ברמת ביניים: באור יום הביצועים בצילום במצלמה הראשית מצויינים ומתאפיינים בחדות ופירוט נאים, לצד גווני צבע צבעוניים ולא מוגזמים, עם טווח דינאמי רחב. גם המצלמה עם העדשה הרחבה עושה עבודה טובה בניגוד למקובל כשנקודת התורפה של Galaxy A55 היא בעיקר בצילומים בזום כפול 2 שם ניכרות מריחות ורעש דיגיטלי. בלילה ובתאורת חדר, הביצועים לא רעים בסה"כ אבל גם כאן צילומים עם זום סובלים מירידה משמעותית באיכות.

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)


המצלמה הקדמית, ברזולוציה של 32 מגה פיקסל וצמצם ברוחב f/2.2 מצויינת ומפיקה באור יום תמונות פורטרט ממוקדות, ברורות ואיכותיות, ואף עושה עבודה לא רעה באיזון הצבעים בתמונה גם כשהרקע שלכם מואר. בתנאי תאורה פחות אופטימליים הביצועים שלה גם לא רעים, אבל לא יוצאים דופן ביחס לקטגוריה.


ל-Galaxy A55, כמו לשאר מכשירי החברה, טעינה בהספק נמוך יחסית, 25W והערכה שלו אינה כוללת מטען קיר, רק כבל טעינה. מצד שני, הוא עושה פלאים עם סוללת ה-5000mAh שלו, ומצליח בלי בעיה לספק בין 9 ל-10 שעות מסך בין טעינה לטעינה. כנהוג בז'אנר מכשירי הביניים, אין כאן טעינה אלחוטית. הרמקול בתחתית המכשיר, יחד עם רמקול האפרכסת בחלק העליון של המסך מייצרים צליל סטריאופוני לא רע באיכותו, ובעוצמה מספקת, שמאפשרת קיום שיחה באופן תקין גם בנסיעה ברכב.


(+)

  • מסך איכותי ויפה
  • זמן סוללה ארוך במיוחד
  • יכולות צילום טובות בצילום רגיל ובצילום בזוית רחבה
(-)
  • קורא טביעות אצבעות בינוני לכל היותר בביצועיו
  • הערכה לא כוללת מטען או קייס בסיסי
  • בפעם המי יודע כמה: ממשק עמוס בתוספות לא נחוצות


מחירו של Samsung Galaxy A55 ביבוא רשמי עומד על 1679 ש"ח לגרסת ה-128 גיגה, אם כי ניתן להשיגו גם דרך משווקים מקבילים ב-200-300 ש"ח פחות. סמסונג לא שינתה כלום בנוסחה שעבדה לה טוב במכשירי הביניים שלה בשנים האחרונות: זה מכשיר עם מסך מצוין, זמן סוללה מעולה, ומצלמה לא רעה. הייתי שמח יותר אם הערכה של המכשיר היתה פחות ספרטנית, חיישן טביעות האצבעות היה יעיל יותר והתוכנה היתה נקייה יותר מקשקושים, אבל במחיר הזה התמורה בהחלט נאה.

4 תגובות

  1. קורא הטביעת אצבע מעולה! לא מבין למה אתם רושמים שהוא בינוני, זו הטעייה

    השבמחק
    תשובות
    1. קורא טביעת האצבע עובד לסירוגין ולרוב לא עובד.
      גם זיהוי הפנים איטי ולא תמיד מצליח.
      יש לי את המכשיר מספר ימים ואני מצטער שרכשתי אותו.
      העדכונים שהורדתי לא עזרו בכלום.
      בקיצור, מכשיר מחורבן וכנראה שאצטרך לחשוב על מכשיר אחר.

      מחק
  2. תודה רבה אחלה סקירה

    השבמחק
  3. שיטה להתגבר על הקוראים הגרועים של סמסונג היא לרשום את אותה אצבע, נאמר אגודל, פעמיים או אפילו שלוש. משפר פלאים את קצב הזיהוי. גד, המשך להגיע למחאה לשחרור החטופים. חשוב. שיאון

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר